تاریخ انتشار: دوشنبه 09 بهمن 1391
 راهی جدید برای درمان بیماران فلج مغزی
استفاده از سلول های شبه سلول های بنیادی عصبی مشتق از مغزاستخوان؛

  راهی جدید برای درمان بیماران فلج مغزی

درمان با سلول های بنیادی، درمانی امیدوار کننده برای فلج مغزی است که نوعی بیماری مغزی با ناتوانی حرکتی مزمن در کودکان می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از7thspace.com ،  سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ ممکن است یک منبع سلولی بهتر برای درمان فلج مغزی باشد که به دلیل توانایی آن در ترمیم بافت و تنظیم فرآیندهای ایمونولوژیک مورد مطالعه قرار گرفته است.
به منظورارزیابی سلولهای شبه سلولهای بنیادی عصبی به دست آمده از سلولهای بنیادی مزانشیمی مغز استخوان اتولوگ، به عنوان یک درمان جدید برای بیماران مبتلا به فلج مغزی متوسط تا شدید، در مجموع 60 بیمار مبتلا به فلج مغزی درمطالعه وارد شدند و مطالعه بالینی به مدت 6 ماه پیگیری شد. 
برای گروه پیوند، در مجموع 30 بیمار مبتلا به فلج مغزی، سلولهای شبه سلولهای بنیادی عصبی اتولوگ و درمان های توانبخشی را دریافت کردند، در حالی که 30 بیمار دیگردر گروه شاهد فقط تحت درمان توانبخشی قرار گرفتند.
نمره عملکرد حرکتی ، زبان  و عوارض جانبی  تا 6 ماه پس از درمان ثبت و اندازه گیری شد. نمرات عملکرد حرکتی درگروه پیوند به طور قابل توجهی طی 3ماه  و 6 ماه پس از درمان در مقایسه با نمرات پایه بالاتر بود (افزایش نمره 95٪).
این افزایش عملکرد حرکتی درگروه شاهد معنی دار نبود. افزایش در نمره زبان در ماه 1، 3 و 6 پس از درمان زمانی که با نمره پایه در هر دو گروه مقایسه شد، از نظر آماری معنی دار نبود. 
تمام 60بیمار زنده بوده و هیچ یک از بیماران دچار عوارض جانبی جدی نشد.
این نتایج نشان داد که سلول های شبه سلولهای بنیادی عصبی برای درمان نقص حرکتی مرتبط با فلج مغزی ایمن و موثراست. کارآزمایی های بالینی بیشتری برای اثبات اثر بخشی این روش لازم است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 16 آبان,1392

لیلا عرب

سوال:من پدر نریمان هستم که دارای مشکل حاد مغزی می باشد لذا بعد از خدا از شما می خواهم که برای در مان فرزندم بوسیله سلولهای بنیادی به من کمک کرده و من را برای درمان فرزندم راهنمایی کنید.
پاسخ:تشخیص بیماری فرزند شما دقیقا چیست؟؟

پنجشنبه, 09 آبان,1392

محسن تاجیک

باسلام خدمت شما زحمت کشان عرصه علم امید وارم که عوض این کار های با ارزشتان را از خدا بگیرید من محسن تاجیک پدر نریمان هستم که دارای مشکل حاد مغزی می باشد لذا بعد از خدا از شما می خواهم که برای در مان فرزندم بوسیله سلولهای بنیادی به من کمک کرده و من را برای درمان فرزندم راهنمایی کنید فرزند من متولد13خرداد87میباشد که تحت نظر دکتر اشرفی .دکتر زمانی.ودراخر تحت نظر دکتر رونق میباشد شماره تلفن09127665507به ادرس شهریار صباشهر بلوار شهید تاجیک نبش اندیشه4

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه