تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 آبان 1395
سلول های بنیادی خون بند ناف موثر در درمان سیروز کبدی

  سلول های بنیادی خون بند ناف موثر در درمان سیروز کبدی

مطالعه ای در کمپانی بیوتکنولوژی Beike نشان داده اند سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف در درمان سیروز صفراوی اولیه(PBC) موثر هستند اما برای رسیدن به قطعیت نیاز به مطالعات بالینی بیشتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cell-news، سیروز صفراوی اولیه یک بیماری کبدی مزمن و پیشرونده است که در نهایت منجر به فیبروز و سیروز می شود. این بیماری از هر 1000 زن بالای 40 سال، یک نفر را مبتلا به می کند. در حال حاضر درمان موثری برای بیماری های کبدی نیست و تنها گزینه موجود پیوند کبدی است. اما در این مطالعه جدید محققین در کمپانی Beike از سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان نیک زن 58 ساله استفاده کردند که از سیروز صفراوی اولیه استفاده کردند. یک هفته بعد از دو پیوند از این سلول های بنیادی، هیچ گونه عوارض جانبی مشاهده نشد. این بیمار هم از نظر شرایط کبدی و شرایط عمومی بهبودی قابل توجهی نشان داد. شش ماه بعد از ترخیص از بیمارستان روند بهبودی وی کماکان ادامه داشت.

 محققین براین باورند که نتایج این بیماری می تواند در صورت تکرار در مطالعات بالینی، امیدواری های زیادی را در بین بیماران کبدی ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه