تاریخ انتشار: شنبه 14 بهمن 1391
بیش از نیمی از کشورهای جهان آمادگی مقابله با سرطان را ندارند

  بیش از نیمی از کشورهای جهان آمادگی مقابله با سرطان را ندارند

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، با ابراز تاسف بیان کرد که تنها کمتر از نیمی از کشورهای جهان دارای برنامه های عملکردی برای جلوگیری از سرطان و ارائه درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان هستند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress، دکتر Oleg Chestnov مسئول بیماری های غیر واگیر واحد بهداشت روان WHO، در بیانیه ای گفت: "سرطان نمی بایست به عنوان حکم اعدام درهیچ جای جهان باشد چرا که روش های اثبات شده برای پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان ها وجود دارد.
با این حال، سازمان بهداشت و درمان ملل متحد گفت: نظرسنجی که آنها به تازگی از 185 کشور جهان انجام داده اند نشان می دهد که کمتر از نیمی ازاین کشورها، و تنها 17 درصد از کشورهای آفریقایی دارای منابع مالی کافی برای برنامه های راهبردی کنترل سرطان هستندد.
این یک نگرانی عمده جهانی است چرا که هر ساله حدود 13 میلیون مورد جدید سرطان تشخیص داده می شوند که حدود 7.6 میلیون نفراز آنها می میرند. WHO در سال 2010 هشدار داده است این میزان تا سال 2030 می تواند دو برابر شود.
کمبود برنامه های عملکردی کنترل سرطان به ویژه در کشورهای در حال توسعه نگران کننده است، چرا که آنها در حال حاضر بیش از دو سوم موارد جدید سرطان و مرگ و میر سالانه را به خود اختصاص داده اند.
دکتر Andreas Ullrich از بخش بیماری های مزمن WHO  گفت: با افزایش سن جمعیت و قرار گرفتن در معرض عوامل خطر عمده مانند تنباکو، مواد شیمیایی و عفونت های خاصی ، انتظارموارد بدترنیز می رود.
وی گفت: ما انتظار داریم، به ویژه در مناطق شهری کشورهای در حال توسعه، افزایش عمده ای را در سرطان مشاهده کنیم.
این سازمان اشاره کرد که یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان با "خطرات قابل اصلاح" مانند تنباکو، چاقی و مضرات استفاده از الکل مرتبط است.
برای برخی از عفونت های مرتبط با سرطان، از جمله هپاتیت B، که می تواند باعث سرطان کبد شود و ویروس پاپیلوما که می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود، واکسن وجود دارد.در صورت تشخیص زودهنگام، بسیاری از انواع سرطان ها را نیز می توان درمان کرد.
"Chestnov گفت:" به منظور کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل خطر ایجادکننده سرطان و اطمینان از اینکه هر فرد مبتلا به سرطان از مراقبت و درمان مناسب بهره مند می شود، برنامه های جامع کنترل سرطان باید در هر کشوراجرا شود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه