تاریخ انتشار: یکشنبه 15 بهمن 1391
 تاثیرزمان شروع درمان ایدز در بهبودی بیمار

  تاثیرزمان شروع درمان ایدز در بهبودی بیمار

طبق یافته های جدید پژوهشگران، به کار بردن درمان ضد ویروسی در زمان بهینه برای بیمارن مبتلا به ایدز شانس بازگشت سیستم ایمنی را به حالت طبیعی افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بر اساس نتایج مطالعه ای که در دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیا صورت گرفته ، دربیمارانی  که درمان با ضد ویروس ها را در 4 ماه نخست آلوده شدن به ویروس HIV آغاز کرده اند نسبت به بیمارانی که دیر تر درمان را شروع نموده اند ، افزایش تعداد سلول های Tدارای  شاخص CD4 زود تر دیده شده است.

این تحقیق که نتایج  آن در The New England Journal of Medicine  به چاپ رسیده، بر روی 468 بیمار انجام شده و شرایط بیماران به مدت 48 ماه مورد پیگیری قرار گرفته است.
در بیماران مبتلا به ایدز از آن جایی که ویروس HIV نوع خاصی از سلول های ایمنی به نام CD+4 T cell  را مورد هدف قرار می دهد، با پیشرفت بیماری تعداد این سلول ها در بدن به شدت کاهش می یابد . افزایش این سلول ها دربدن بیمار نشانه  تاثیر راه کار های درمانی در این بیماران است.
دانشمندان معتقدند اگر درمان زود تر آغاز شود تعداد  این نوع سلول های T به حد نرمال خود رسیده وفرد توانایی مبارزه با عفونت ، سرطان و بیماری را خواهد داشت.
پروفسور Wrightسرپرست این تیم  تحقیقاتی می گوید حتی یک تاخیر کوتاه در شروع آنتی ویروس درمانی بعد از این مدت 4 ماهه،  صرف نظر از تعداد اولیه سلول ها در زمان شروع درمان می تواند تاثیر گذار باشد.
هم اکنون این گروه درحال آزمایشات بالینی دیگری به نام START  می باشند. هدف از این مطالعه بررسی منافع درمان بلافاصله بعد از عفونت با ویروس در مقایسه با تاخیر در درمان است و در 30 کشور و بر روی 4000 زن و مرد صورت خواهد گرفت و هر فرد به مدت 5 سال تحت نظر خواهد بود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه