تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1391
کاهش سرعت رشد تومور توسط جهش های سرطانی

  کاهش سرعت رشد تومور توسط جهش های سرطانی

هزاران جهش پراکنده و صدها ژن جهش یافته در سراسر ژنوم یک سلول سرطانی وجود دارد، با این حال ، تنها تعدادانگشت شماری از آن ژن ها مسئول بروز صفات سرطانی مانند رشد غیر کنترل هستند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ،  زیست شناسان سرطان تاحد زیادی جهش های دیگر را نادیده می گیرند و معتقدند که بقیه جهش ها درپیشرفت سرطان  داری نقش کمتر و یا بدون تاثیر هستند .
 
مطالعات جدید محققان  دانشگاه هاروارد نشان می دهد که تجمع جهش هایی با نام ( جهش مسافر) می تواند باعث کاهش سرعت و حتی توقف رشد تومورهای سرطانی شود.
محققان دریک شبیه سازی کامپیوتری ، امکان درمان تومورها با تقویت اثر جهش های  مضر را مورد بررسی قرار دادند. دراین شبیه سازی هر جهش مسافر مضر در حدود %0.1 درصد تناسب سلول هارا کاهش داد . هنگامی که این مقدار به %0.3 درصد افزایش یافت ، رشد تومور تحت تاثیر بار جهش های خود قرار گرفت و کاهش یافت.
 Leonid Mirny دانشیار فیزیک و علوم بهداشت ودرمان وتکنولوژی MIT دراین باره گفت : سرطان باید به عنوان یک فرایند تکاملی که توسط یک بالانس ظریف بین عوامل رشد دهنده سرطان و جهش های مسافر آسیب رسان به سلول های سرطانی کنترل می شود در نظر گرفته شود. به علاوه ، داروهایی که  این تعادل را به نفع جهش مسافر بر هم بزنند می توانند راه جدیدی برای درمان سرطان به حساب آیند.
اگرچه تاثیر یک جهش مسافر به تنهایی آنچنان موثر نیست اما جهش های مسافر در مجموع و باهم می توانند اثری عمیق داشته باشند. 
در حال حاضر چندین دارو که  باعث مهار پروتئین های اسکورت کننده یا همراه  می شوند در مطالعات بالینی بررسی می شوند که البته این دارو ها  توسط افزایش اثر جهش های مسافر عمل نمی کنند و بلکه توسط سرکوب کردن جهش های راه انداز سرطان  موثر واقع می شوند. 
در مطالعات اخیرهمچنان  محققان در حال  مقایسه رده های  مختلف سلول های سرطانی هستند. تا سرعت رشد سلول های سرطانی را در این رده های سلول ها سرطانی که  دارای جهش های راه انداز یکسان اما بارهای مختلف از جهش های مسافر هستند نشان دهند. آنها همچنین با تزریق رده های سلولی سرطانی مختلف به موشها احتمال ایجاد متاستاز را مورد بررسی قرار می دهند.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه