تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 بهمن 1391
جایگاه مراقبت پرستاری در مراقبت تیمی بیماران مبتلا به سرطان

  جایگاه مراقبت پرستاری در مراقبت تیمی بیماران مبتلا به سرطان

تیم درمان سرطان شامل پزشک هماتولوژیست انکولوژیست ، پزشک رادیوتراپیست انکولوژیست، جراح، پرستار انکولوژی ، مددکار اجتماعی، متخصص تغذیه ، فیزیوتراپ، داروساز و روانشناس می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

پرستار انکولوژی فردی است که برای افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان تلاش می کند. پرستاری سرطان د رحقیقت چالشی خلاقانه ، ماهرانه است و با تشریک مساعی سایر پرسنل درمانی انجام می پذیرد.

پرستار با آموزش ، پیشگیری، تشخیص ، درمان و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان نقش حیاتی و مهمی را بعهده دارد. به طور کلی تدابیر پرستاری در مورد بیماری که برای اولین بار می شنود گرفتار سرطان است و دچار احساسات می شود ازاهمیت زیادی برخوردار است.

پرستار در این موقع نقشهای متفاوتی ایفا می کند، بیماران مبتلا به علت تغییر وضعیت جسمانی و تغییر تصویر ذهنی ز خود، دچار بحران شدیدی می گردند که پرستار با همدلی ، آموزش، حمایت و مشاوره می تواند به فرد در تطابق خود با وضعیت موجود کمک کند و موجبات کاهش اضطراب بیمار را فراهم نموده تا بیمار بتواند راحت تر رژیم درمانی را پذیرفته و از عوارض بیماری پیشگیری شود.

در نتیجه پرستاران به عنوان یکی از اعضای تیم درمان نقش مهمی در تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران سرطانی دارند و از آنجا که پرستار وقت بیشتری را نسبت به دیگر اعضای تیم درمان با بیمار می گذراند، شاید اولین شخصی باشد که نیاز بیمار و خانواده اش را تشخیص می دهد.

*خدیجه رییسی – کارشناس پرستاری و سوپروایزر بالینی بیمارستان ولی عصر (عج) 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه