تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1391
امیدی تازه برای افراد مبتلا به زوال عقل

  امیدی تازه برای افراد مبتلا به زوال عقل

در حال بررسی راه های جدید برای درمان آلزایمر با هدف قرار دادن سد خونی- مغزی هستند که به عنوان دروازه ورود به مغز عمل کرده و مسئول پمپاژ سموم مغزی به خون می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، محققان با هدف قرار دادن سد خونی – مغزی، در حال بررسی راه های جدید برای درمان بیماری آلزایمر هستند. این پژوهش که هدف آن رهایی مغز افراد مبتلا به زوال عقل از سموم است می تواند در آینده منجر به ارائه درمانهای جدیدی شود که علائم و نشانه های بیماری آلزایمر را معکوس می کند. محققان در حال بررسی راه های جدید برای درمان آلزایمر با هدف قرار دادن سد خونی- مغزی هستند که به عنوان دروازه ورود به مغز عمل کرده و مسئول پمپاژ سموم مغزی به خون می باشد.
 دکتر Joseph Nicolazzo ، از موسسه علوم دارویی موناش ،با همکاری دانشگاه واشنگتن، در حال بررسی پمپ سد خونی- مغزی می باشد که در بیماران مبتلا به آلزایمردارای نقص عملکرد می شود. اعتقاد بر این است که کاهش عملکرد این پمپ سبب تجمع سم آمیلوئید درمغز، کشتن سلول های عصبی و از دست دادن حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر می شود. محققان درحال تحقیق بر روی چگونگی فعال کردن مجدد این پمپ هستند تا سموم را از مغز فیلترکند. دکتر Nicolazzo گفت: آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل است که 300.000 استرالیایی را درگیر کرده است. با وجودیکه داروهای کمک کننده به حافظه وجود دارند، درحال حاضرهیچ درمانی که بتواند اثرات این بیماری را معکوس کند، وجود ندارد. ما امیدواریم که یافتن راهی برای بازگرداندن فعالیت پمپ سد خونی- مغزی برای کاهش آمیلوئید درمغز منجربه ارائه داروهای جدیدی شود که بتواند به درمان بیماری آلزایمرکمک کند. تخمین زده شده که 900.000 استرالیایی در سال 2050 به بیماری آلزایمرمبتلا خواهند شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه