تاریخ انتشار: دوشنبه 23 بهمن 1391
پنج داروی جدید برای درمان سندرم آمیلودیبلاستیک

  پنج داروی جدید برای درمان سندرم آمیلودیبلاستیک

با توجه به یافته های بدست آمده ، %75 درصد ازمبتلایان به سندرم آمیلودیپلاستیک فاقد شرایط لازم برای درمان توسط داروهای موجود و دردسترس هستند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از Newswire ، یکی از شرکت های دارویی پیشرو در صنعت تحقیقات دارویی در ماساچوست BURLINGTON  اعلام کرد: تا سال 2018 پنج داروی جدید برای درمان سندرم میلودیسپلاستیک (MDS) به بازار عرضه خواهد شد که انتظار می رود، سه مورد ازاین داروها به عنوان گزینه های مورد نیاز برای خط دوم درمانی ، توسط روش پیوند مغز استخوان (HMA)  درجمعیت های پر ریسک بیماران  MDS باشند.
درحال حاضر، تنها روش درمانی موثر برای درمان MDS استفاده از پیوند سلول های بنیادی خونساز آلوژنیک (HSCT) می باشد.
فاکتور سن وهزینه بالای درمان باعث شده تا % 75 درصد از بیماران فاقد شرایط استفاده از این نوع درمان باشند.
بین سالهای 2004 و 2006 اولین داروهای مورد استفاده در درمان MDS داروهای  azacitidine ، lenalidomide  و decitabine  بودند. اگر چه کارشناسان بر این باورند که به زودی داروی Lenalidomide را تصویب خواهند کرد اما از سال 2006 هیچ درمان جدیدی برای  MDS در ایالات متحده مورد تایید قرار نگرفت و تنها azacitidine برای این بیماری در اروپا تایید گردید. 
با توجه به  رقابت  در بازار و بیماری های نادر، داروی azacitidine یک گزینه مناسب درمانی هم در اروپا و هم درامریکا محسوب می شود.منابع تصمیم گیری دارویی در این کشورها تصویب 5 داروی جدید برای درمان بیماری MDS را بین سالهای 2014 تا 2018 به این شرح اعلام کردند: azacitidine خوراکی از راه دهان برای MDS با ریسک پایین ، Onconova با فرمولاسیون وریدی برای MDS با ریسک بالا و  مقاوم به HMA ، vorinostat برای درمان ترکیبی با azacitidine برای MDS با ریسک بالا ، sapacitabine برای MDS مقاوم به HMA با ریسک بالا، و  eltrombopag (Revolade)  برای  MDS مقاوم به HMA با ریسک بالا همراه با هدف اصلی کاهش دهندگی ترومبوسیتوپنی .
لازم به ذکر است داروی Onconova با فورمولاسیون خوراکی برای بیماران با ریسک پایین در حال بررسی می باشد. 
با توجه به کمبود گزینه های خط دوم  درمان برای  بیماران  MDS  با ریسک بالا و امیدوارند داروهای متعددی  را که باعث بهبود بقاء ، بدون فدا کردن کیفیت زندگی بیمار می شود ارائه دهند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه