تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 آذر 1395
تسهیل رشد تومور به کمک سلول های ایمنی از طریق ایجاد عروق خونی ابتدایی

  تسهیل رشد تومور به کمک سلول های ایمنی از طریق ایجاد عروق خونی ابتدایی

یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشمندان در موسسه تحقیقاتی اسکریپس (TSRI) پیشنهاد می دهد: که هدف قرار دادن سلول های سیستم ایمنی به نام ماکروفاژ ممکن است راهی برای محدود کردن رشد تومور باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این پژوهش نشان می دهد که ماکروفاژها می تواند با ایجاد ساختارهای عروقی مانند جدیدی برای تحویل اکسیژن و مواد مغذی به رشد تومور کمک کنند.

انواع مختلف عروق خونی

رگ های خونی به طور معمول توسط سلول های اندوتلیال ساخته می شوند. در سرطان، سلول های سرطانی می تواند سلول های اندوتلیال را وادار به ساخت رگ های جدید برای انتقال خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی کنند که به این پروسه رگ زایی می گویند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که همه عروق خونی توسط سلول های اندوتلیال ساخته نمی شوند. در سرطان، ساختار عروق مانند می تواند به کمک یک نوع سلول غیر اندوتلیال ساخته شوند که به این پدیده، به نام «تقلید عروقی،" در انواع مختلفی از تومورهای جامد از جمله گلیوبلاستوما، سرطان پستان و ملانوما مشاهده شده است و به یک زیر جمعیت سلولی در تومور به نام سلول های بنیادی سرطانی نسبت داده شده است.

با این حال دانشمندان در این مطالعه نشان داد که ماکروفاژها می توانند کانال های تقلید عروقی در تومورها در سایر محیط های کم اکسیژن نیز تشکیل دهند. اگر چه ماکروفاژها سلول های اصلی سیستم ایمنی بدن در تشخیص و حمله به مهاجمان خارجی و سلول های سرطانی هستند، ماکروفاژها می تواند در محیط تومور برای رشد تومور دوباره تنظیم شوند. دانشمندان در این مطالعه جدید نقش ساختاری جدید و ناشناخته ای برای ماکروفاژها در شکل گیری یک شبکه تقلید عروقی وابسته به گردش خون سیستمیک ارائه دادند.

 با استفاده از تزریق داخل وریدی یک رنگ برای ترسیم عروق قبلی و همچنین رگ های تازه تشکیل شده، محققان دریافتند که ماکروفاژها به سرعت به محیط های کم اکسیژن مهاجرت کرده و این کانال های عروقی مانند را می سازند.

این کانال عروقی مانند ظاهر برای حمل سلول های قرمز خون بیش از حد کوچک هستند، اما محققان بر این باورند که غلظت کم اکسیژن در تومورها، ماکروفاژها را به تشکیل شبکه ای از کانال برای حمل و نقل اکسیژن محلول و گلوکز وادار می کند.

هدف احتمالی سرطان

این یافته ها می تواند توضیح دهد که که چرا داروهای رایج برای کاهش سرعت رگ زایی سرعت رشد تومور در برخی بیماران را کاهش نمی دهد. درمان سرطان در آینده، با ترکیب داروهایی که رگ زایی را هدف قرار داده و داروهایی که فعالیت ماکروفاژ را تحت تاثیر قرار می دهد می توان تومور را کنترل کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه