تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 آذر 1395
محققان مسیر سیگنالینگ Hedgehog  (مسیر کلیدی تشکلیل تومورهای دستگاه گوارش استروما) را کشف کردند

  محققان مسیر سیگنالینگ Hedgehog (مسیر کلیدی تشکلیل تومورهای دستگاه گوارش استروما) را کشف کردند

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو دانشکده پزشکی و کلینیک مایو برای اولین بار شواهدی ارائه دادند که مسیر سیگنالینگ Hedgehog برای شکل گیری تومورهای دستگاه گوارش استروما (GIST) بسیار مهم می باشد، این مسیر غالبا توسط انکوژن KIT ایجاد می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، دکتر جیسون سیکلیک گفت: یافته های جدید ما یک گام رو به جلو برای غلبه بر مقاومت در برابر مهار کننده تیروزین کیناز است که یک مشکل قابل توجه در مدیریت GIST می باشد. با علم به این که سیگنالینگ Hedgehog در GIST  تغییر کرده است و بیان KIT را کنترل می کند، ممکن است ما یک راه برای خاموش کردن  سرطان پیدا کنیم.

تومورهای دستگاه گوارش استروما به درمانهای دارویی رایج بسیار مقاوم است. به تدریج درمان با کاهش اثربخشی و سمیت بالاتر برای بیماران روبرو می شود. بیش از 95 درصد از بیماران در نهایت در برابر مقاومت به دارو تسلیم می شوند و نیاز به جستجو برای اهداف درمانی جایگزین احساس می شود.

دکتر جیسون سیکلیک گفت: با استفاده از آرسنیک(دارویی که در درمان کلینیکی وجود دارد) سلول های مقاوم به درمان را کشته و به عنوان یک درمان جدید پیشنهاد می شود.

GIST  رایج ترین تومور بدخیم با بروز سالانه 6.8 مورد در هر میلیون نفر در ایالات متحده است. این تومورها در سلول هایی خاص موجود در دیواره دستگاه گوارش به نام سلول های بینابینی کاخال (ICCs) شروع می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه