تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آذر 1395
چراغ سبز کارشناسان بریتانیایی به نوزادان سه والدین

  چراغ سبز کارشناسان بریتانیایی به نوزادان سه والدین

چند روز پیش محققین بریتانیایی استفاده از آن چه نوزاد سه والدی می نامند و نوعی راهکار برای درمان ناباروری محسوب می شود را مورد تصویب قرار دادند. این امر بریتانیا را تبدیل به اولین کشوری می کند که این کار را به صورت قانونی به انجام می رساند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، چندی پیش محققین بریتانیایی اجازه انجام لقاح آزمایشگاهی(IVF) نوزادانی با داشتن DNA‌از سه فرد را دریافت کردند و این کار را برای اولین بار در بریتانیا انجام دادند. در این روش DNAی میتوکندریایی مربوط به شخصی سوم جایگزین DNA‌میتوکندریایی مادری می شود که دچار مشکلات میتوکندریایی است و احتمال این که نوزادش دچار بیماری های میتوکندریایی شود زیاد است. با این حال دست اندرکاران و قانون گذاران باروری در بریتانیا، سازمان باروری و جنین شناسی انسان(HFEA) به تازگی به استفاده از این درمان در کلینیک ها چراغ سبز نشان داده اند. همان طور که گفته شد در این روش جنین DNAی هسته ای معمولی را از پدر و مادر دریافت می کند و در این میان میزان اندکی از DNA‌میتوکندریایی را نیز از یک اهدا کننده زن(شخص سوم) دریافت می کند.

کارشناسان براین باورند که استفاده بالینی از روش، در مورد بیماری های وراثتی که احتمال مرگ یا بیماری های سخت برای فرد وجود دارد و جایگزین پذیرفته شده ای نیز وجود ندارد می تواند مفید باشد. اولین نوزادی که با استفاده از میتوکندری اهدایی ایجاد شده بود اوایل امسال در مکزیکو متولد شد، جایی که قوانین خاصی برای استفاده از این روش وجود ندارد. اما بریتانیایی ها اولین کشوری هستند که این روش را به صورت قانونی به انجام خواهند رساند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه