تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1391
درمان بیماری های سیستم عصبی با سلول های بنیادی خون بندناف امکان پذیر است
در گفت و گو با دکتر ناصر اقد می مطرح شد؛

  درمان بیماری های سیستم عصبی با سلول های بنیادی خون بندناف امکان پذیر است

رييس مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان از سلول درمانی موفق با استفاده از خون بند ناف برای درمان بیماری های سیستم عصبی خبر داد و گفت: استفاده از سلول های بنیادی که از خون بند ناف جدا می شود، به خاطر قابل دسترس بودن و توانایی های بسیاری که دارد، برای درمان بیماری هایی که سیستم عصبی را در گیر می کند ، منبع بسیار خوبی است.
امتیاز: Article Rating

 

 

 به گزارش بنیان، دکتر اقدمی با اشاره به این که خون بندناف ،ابزار درمانی بالقوه برای آسیب ها و بیماری های عصبی است افزود: در سطح آزمایشگاهی، سلول های بندناف را به نورون تبدیل کرده و آنها را به نخاع موشی که دچار ضایعه نخاعی شده تزریق کردیم و متوجه شدیم در فرآیند ترمیم بسیار موثر بوده است.
 
وی تصریح کرد: البته بهتر است از بندناف خود بیمار به وی تزریق شود اما می توان از سلول های بنیادی خون بندناف شخص دیگری نیز برای استفاده در ضایعات نخاعی استفاده کرد.
 
رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان افزود: جداسازی سلول های بنیادی از خون بند ناف ، این امکان را فراهم می کند تا اگر سلول های بیمار مشکلی داشته باشند که نتوان از آنها استفاده کرد، از خون بندناف نوزاد برای درمان بیماری شان استفاده شود.
 
او خاطر نشان کرد: بیماری ام اس، که بیماری سیستم عصبی است، دو ویژگی دارد. در این بیماری سیستم ایمنی بسیار فعال و سیستم عصبی آسیب می بیند. هدف از به کارگیری سلول های بنیادی برای درمان این بیماری، کنترل سیستم ایمنی است. برای درمان ام اس با سلول های بنیادی بیمار، از مغز استخوان فرد مبتلا، مزان کامل سلول های بنیادی گرفته و به خودش تزریق می شد که در درمان بیماری های فلج مغزی، آسیب های نخاعی و سکته های مغزی با موفقیت همراه بود. 
 
وی در خاتمه گفت: سلول های بنیادی برای پیشگیری و درمان بیماری های پیش رونده عصبی نظیر ام اس ، آلزایمر و یا ALS تا کنون توانایی خوبی از خود نشان داده و آینده روشنی خواهد داشت.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه