تاریخ انتشار: دوشنبه 07 اسفند 1391
زیرگروه های تومورهای مولکولی سرطان سرو گردن

  زیرگروه های تومورهای مولکولی سرطان سرو گردن

سرطان سلول های سنگفرشی سر و گردن (HNSCC) هفتمین شکل رایج سرطان در ایالات متحده می باشد. به غیر از ارتباط با ویروس پاپیلوما هیچ مشخصات مولکولی معتبری در مورد این بیماری ثبت نشده است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از sciencedaily ، با آنالیز دیتاهای به دست آمده از روش microarrays حضور چهار کلاس مولکولی از بیماری تایید شد و نتایج نشان می دهد که ممکن است ارتباطی اساسی بین کلاس های مولکولی و مشاهده وقایع ژنومی وجود داشته باشد که  اثر برخی از آنها بر ژن سرطان شناخته شده است. پی بردن به رابطه بالینی کلاس ها و وقایع ژنومی راه را برای مطالعاات بیشتر و درمان هدفمند  هموار می کند.
 
دکتر Neil Hayes دانشیار دانشکده پزشکی و عضو مرکز جامع سرطان (UNC) و یک تیم تحقیقاتی دیگر از پنچ موسسه معتبر ، مجموعه ای از حدود 140 نمونه سلول های سرطانی سرو گردن (HNSCC)  مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و 4 زیر گروه بیان ژن را در این تومور ها شناسایی کردند.
دکتر Neil Hayes دانشیار دانشکده علو م پزشکی  گفت : بیماری سرطان به علت تغییر در DNA و RNA ملکولی تومورها به وجود می آید .سرطان زمانی رخ می دهد که مولکولهای شکسته  یک آبشار غیر طبیعی ازسیگنال های غیر طبیعی را آغاز می کنند که در نهایت باعث رشد غیر طبیعی سلول ها و گسترش آنها از بافت به مناطق دیگر می گردد.با این حال اطاعات کمی  در مورد این سیگنال های هماهنگ که الگوها ی مختلفی از اختلالات را شایع ترین تومورها ، ازجمله سرطان سرو گردن  ایجاد می کنند ، به ثبت رسیده است.این مطالعه یکی از بزرگترین سندهای زیرگروه های تجدیدپذیر تومورهای مولکولی است که تابه حال به چاپ رسیده است.این زیرگروهایی که  توسط گروه ما معرفی شد ، به درمان موفقیت آمیز سرطان کمک خواهد کرد.
این گروه تحقیقاتی با جستجوی الگوهای  مکرر شناخته شده به عنوان نشانه های بیان  ژن ، موفق به تشخیص 4 زیرگروه  بیان ژن شدند.این زیر گروه ها بر اساس شباهت به زیرگروه  بیان ژن  ایجاد شده در انواع دیگر تومورها و بیان الگوهای ژن های خاص به زیر گروه های بازال، مزانشیمی ، غیر معمول و کلاسیک نامگذاری شدند.
به رغم اینکه سرطان سر و گردن(HNSCC) هفتمین سرطان شایع در ایالات متحده می باشد ، در مقایسه با انواع دیگر تومور به عنوان مثال تومور سینه و ریه نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.با اعمال کردن شباهت های یافت شده در زیرگروه های بیان ژن ، نتایج این مطالعه باعث تثبیت یافته ها و بینش بیشتر در مورد این بیماری می شود.
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه