تاریخ انتشار: دوشنبه 07 اسفند 1391
گزینه درمانی موثر برای سرطان سینه

  گزینه درمانی موثر برای سرطان سینه

با تایید سازمان غذا و داروی امریکا ، یک روش درمانی موثر که از خطر کمتری برخوردار است، برای درمان سرطان پستان HER2 مثبت، که یک شکل تهاجمی از سرطان پستان می باشد، معرفی شد.
امتیاز: Article Rating

 

 
 
به گزارش بنیان و به نقل از sciencedaily ؛ سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) ، داروی جدید Kadcyla (trastuzumab emtansine) را که با عنوان TDM-1  شناخته می شود مورد تایید قرار داد .این دارو ترکیبی از Herceptin و یک داروی قدرتمند شیمی درمانی به نام emtansine می باشد.
نتایج حاصل ا ز آزمایشات بالینی بر  روی داروی TDM-1  که با نام  (Super Herceptin) شناخته می شود نشان داد که ، این دارو نسبت به رژیم های دارویی گذشته برای درمان این نوع تومور موثر تر می باشد و درضمن  از سمیت کمتری برخوردار است.با مصرف این دارو نسبت به رژیم های استاندارد شیمی درمانی ،  بیماران  مدت طولانی تری به دور از بیماری زندگی خواهند کرد.
بیماران مبتلا به سرطان پستان HER-2  مثبت، دارای یک پروتئین خاص هستند که موجب توسعه و رشد سلول های سرطانی می شود.TDM-1 به طور مستقیم به سلو ل هایی که دارای پروتئین  HER-2  هستند متصل می شود و به سلول های سالم آسیبی وارد نمی کند و در نتیجه دارای سمیت کمتری نسبت به داروهای شیمی درمانی می باشد.
دکتر Dr. Melody Cobleigh در این باره  گفت : در واقع سلول سرطانی TDM-1 را می خورد و سپس  این دارو در داخل سلول منتشر شده و سلول های تومور را از داخل تخریب می کند.بهترین خصوصیت این دارو برای بیماران که داروهای ضد سرطانی دیگر فاقد ان هستند،  این است که دارای عوارض جانبی ناتوان کننده بسیار کمی می باشد.به طوری که بیماران از دست دادن موهای خود را تجربه نمی کنند و این  می تواند در زندگی بیمار موثر باشد.
محققان معتقدند که این روش درمانی با متوقف کردن روشهای استاندارد قبلی نشان داده است که می تواند روشی موثر باشد و فرصت یک زندگی نرمال را برای مردان وزنان مبتلا به ارمغان آورد.
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 26 دی,1401

رضا

سلام میخواستم ببینم این دارو کجا گیر میاد و قیمتش چقد هست؟

ﺳﻪشنبه, 27 دی,1401

پزشک مشاور

رضا@:
با سلام
این دارو در دانشکده پزشکی راش به آدرس 600 S Paulina St Suite 524, Chicago, IL 60612, United States در شهر شیکاگو آمریکا تولید شده است
با توجه به اینکه ایران از طرف آمریکا تحریم دارویی است، دستیابی به این دارو دشوار است مگر اینکه از طریق آشنایی ساکن در آنجا بتوانید از وضعیت توزیع و قیمت و موجودی این دارو مطلع شوید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه