تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1395
کمک به بدن برای محافظت از خودش در برابر التهاب و سرطان کولون

  کمک به بدن برای محافظت از خودش در برابر التهاب و سرطان کولون

آیا با تغیر شکل یک پروتئین ساده می توان از بیماری روده التهابی و سرطان کولون جلوگیری کرد؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، بین التهاب کنترل نشده در روده و بیماری روده التهابی و در نهایت ایجاد سرطان کولون ارتباط نزدیکی وجود دارد. این التهاب کنترل نشده با تغییر در جمعیت های باکتریایی روده همراه است که می توانند بافت موکوسی روده را بعد از آسیب به سد سلولی محافظ و پوشاننده روده مورد حمله قرار دهد.

محققین در Virginia Tech دریافته اند که مدیفه کردن و تغییر شکل پروتئینی به نام IRAK-M‌که التهاب را کنترل می کند، می تواند پیشرفت بالینی هر دو بیماری را در مدل های جانوری پیش درمانگاهی کاهش دهد. این پروتئین تغییر یافته می تواند سیستم ایمنی را سوپر شارژ کرده و موجب پاکسازی باکتری ها پیش از آسیب رساندن به بافت روده شود. زمانی که محققین شکل تغییریافته IRAK-M را روی موش تست کردند، التهاب کلی کمتر و سرطان کمتری را مشاهده کردند.

در گام بعد این محققین یافته هایشان را با همکاری محققین کلینیک کاریلیون و دانشگاه Duke روی بیماران انسانی نیز تست خواهند کرد. هم چنین آن ها یافته هایشان را روی مینی روده های آزمایشگاهی که از سلول های بنیادی روده ای در ظروف آزمایشگاهی ایجاد می شوند نیز تست خواهند کرد. این مینی روده ها ساختارهایی با پیچیدگی بافتی از بافت روده و کولون هستند. محققین براین باورند که با تایید یافته های مطالعات موشی در انسان، استفاده از داروهایی که بتوانند IRAK-M‌را هدف قرار دهند، می تواند استراتژی مناسبی برای مهار بیماری روده التهابی و سرطان کولون باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه