تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 اسفند 1391
یک پروتئین موجود در داربست سلولی با متاستاز و مرگ ناشی از سرطان مرتبط است

  یک پروتئین موجود در داربست سلولی با متاستاز و مرگ ناشی از سرطان مرتبط است

یک متاآنالیزمنتشرشده درمجله BMC Medicine، گزارش کرده است که یک پروتئین موجود درداربست داخل سلولی با افزایش خطر ابتلا به متاستاز و مرگ و میر در طیف وسیعی از سرطان های شایع مرتبط می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از  sciencedaily، این پروتئین که  1- fascin نام دارد به رشته های اکتین که تشکیل داربست داخلی را داده و در حرکت سلول نقش دارند، متصل است. گفته می شود که این پروتئین بطور معمول وجود ندارد، و یا تنها در سطوح پایینی در سلول های طبیعی اپیتلیال وجود دارد اما چندین مطالعه کوچک نشان داده اند که 1- fascin  در بسیاری از سرطان ها افزایش می یابد، اما نقش آنها در متاستاز و خطر مرگ و میر نامشخص بوده است.
محققان دانشگاه بریستول اطلاعات 26 مطالعه را که پنج نوع متفاوت ازسرطان ها را مورد بررسی قرار داده اند با هم ترکیب ومورد بررسی مجدد قرار دادند. متا آنالیز مجدد این اطلاعات نشان داد که افزایش 1- fascin با افزایش خطر مرگ و میر درسرطان سینه، سرطان روده بزرگ و مری همراه بود، اما در سرطان معده یا ریه نقشی نداشت. این پروتئین همچنین با پیشرفت بیماری درسرطان پستان و روده بزرگ، اما نه در سرطان ریه مرتبط بود. متاستاز به اطراف و نواحی دور در سرطان کولورکتال و معده نیز با این پروتئین مرتبط بود اما 1- fascin هیچ دخالتی در متاستاز سرطان مری نداشت.
این نتایج نشان می دهد که این یک موضوع ساده نیست و انواع مختلف سرطان ها به روش های مختلفی تحت تاثیر قرارمی گیرند. مطالعه 1- fascin نه تنها یک مارکر ونیز راهکارهایی را برای تحقیق درمان های ضد سرطان فراهم می کند بلکه همچنین نشان دهنده پیچیدگی سرطان است.
Josephine Adams  و Richard Martin  رهبران این مطالعه گفتند: "نتایج ما نشان می دهد که 1- fascin با انواع مختلفی از سرطان های انسانی مرتبط است. این نتایج بر تمرکز بیشتر تحقیقات بر 1- fascin به عنوان یک شاخص و هدف بالقوه برای درمان سرطان های متداول کمک می کند.
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه