تاریخ انتشار: دوشنبه 09 اسفند 1395
غدد رحمی برای رشد جنین و موفقیت بارداری حیاتی هستند

  غدد رحمی برای رشد جنین و موفقیت بارداری حیاتی هستند

اغلب سقط جنین ها طی سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتند، یعنی زمانی که ارتباطات زیستی بین جنین و مادر برای ایجادی بارداری حیاتی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین و پزشکان سال هاست می دانند که غدد درون رحم فاکتور مهاری لوکمیایی(LIF) را تولید می کنند که برای لانه گزینی جنینی و بارداری موفقیت آمیز حیاتی است. اما اخیرا محققین دانشگاه میسوری دریافته اند که غدد رحمی ورای تولید LIF، نقش های دیگری نیز در پیشبرد بارداری بازی می کنند.

محققین می گویند بسیاری از مشکلات شدیدی مانند پره آکلامپسی که در مراحل آخر بارداری اتفاق می افند، در مراحل اولیه بارداری ریشه دارند و درک این که چه فاکتورهایی در رحم برای حفظ سلامت بارداری ضروری است و می توانند بارداری را بهبود ببخشند، امری حیاتی است.

در مطالعه ای که در دانشگاه میسوری صورت گرفت محققین تکوین جنین های موشی که تکوین شان مشابه انسان هستند را تحت نظر قرار دادند. محققین ژنی به نام FOXA2 را با استفاده از تکنولوژی های ویرایش ژنومی، از رحم موش حذف کردند. این امر موجب شد که برخی از موش ها غدد رحمی شان را از دست بدهند. اما جالب این بود که رحم موش های بالغ ناقص برای FOXA2، فاکتور LIF را تولید نمی کرد. موش های دارای غدد رحمی می توانند بارداری شان را تا آخر حفظ کنند اما آن هایی که فاقد این غدد بودند، در نهایت جنین هایشان را سقط کردند. این مطالعه نشان می دهد که غدد رحمی عملکردهای متعددی را برای حمایت رشد و تکوین جنین انجام می دهند. محققین گام بعدی مطالعه شان را تعیین فاکتورهای اضافی می دانند که غدد رحمی برای حمایت بارداری تولید می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه