تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1395
ذخیره سلول های بنیادی دندان شیری کودکان

  ذخیره سلول های بنیادی دندان شیری کودکان

باور قدیمی مربوط به نگه داشتن دندان شیری زیر بالش بوسیله کودکان و بردن آن بوسیله پری(فرشته)، امری مربوط به گذشته است و اینک محققین ذخیره سازی سلول های بنیادی مربوط به این دندان های شیری یا دندان عقل بزرگسالان را راهی عقلانی برای استفاده از ظرفیت سلول های بنیادی برای درمان برخی بیماری ها در آینده می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در حال حاضر دندانپزشکان در برخی نقاط دنیا به والدین توصیه می کنند که دندان شیری فرزندانشان را  ذخیره کنند تا هر زمان که نیاز بود از پتانسیل سلول های بنیادی آن ها برای درمان خودشان، والدین و یا خواهر و برادرهایشان استفاده کنند.

Stemade Biotech اولین کمپانی است که در هندوستان شروع به ذخیره سازی سلول های بنیادی دندانی کرده است. این کمپانی تضمین کرده است که از دندانپزشکان خصوصی خود برای این فرایند ذخیره سازی استفاده خواهد کرد. محققین به دنبال این هستند که فرصت بزرگی را در اختیار والدین قرار دهند تا در صورت عدم توانایی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف، از این منبع بالقوه برای آینده فرزندانشان استفاده کنند. در واقع برای بسیاری از والدین، چندین سال پیش(هفت یا هشت سال) شرایط برای ذخیره سازی خون بند ناف فرزندشان مهیا نبود اما آن ها الان می توانند از مزیت سلول های بنیادی دندان استفاده کنند.

یکی از مزایای بزرگ سلول های دندانی این است که این سلول ها از ستیغ عصبی مشتق می شوند و به نوعی دارای منشا اکتو-درمویی است. از این سلول ها می توان در آینده ای نزدیک در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه