تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1391
 مراکز تروما باید در کشور راه اندازی شود
پدر جراحی عروق ایران :

  مراکز تروما باید در کشور راه اندازی شود

پدر جراحی عروق ایران گفت: باید بر اساس تجربه بهداری جنگ در دوران دفاع مقدس مراکز تروما برای ارائه خدمات حیاتی به مصدومان حوادث ایجاد شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، دکتر ˈمحمدرضا کلانتر معتمد ˈدر حاشیه سی و هفتمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین اهواز افزود : با ایجاد تروما سیستم در کشور می توان سطوح خدمات یک، دو و سه درمانی را با بهترین روش به بیماران ارائه کرد.

 
وی افزود: تجارب بسیار خوبی در زمینه تروما در دوران دفاع مقدس کسب شده است و می توان این تجارب را برای بیماران در زمان صلح به کار گرفت اما نیاز است تا مراکز تروما در کشورمان ایجاد و افزایش یابد.
 
کلانتر معتمد ادامه داد:علم تروما مشخص می کند که چه اقدامات درمانی در زمان حادثه برای بیمار و همچنین روند انتقال آن انجام داد تا بتوان جان بیمار یا مصدوم را نجات داد.
 
پدرجراحی عروق ایران تصریح کرد : در زمان حاضر به دلیل کمبود مراکز تروما در کشور آن طور که باید و شاید نمی توان از علم و تجارب متخصصان ترومای کشورمان که در دوران دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را ایفا کردند ، استفاده کرد.
 
همچنین در این همایش معاون اسبق آموزشی وزارت بهداشت از کاهش معلولیت های ناشی از حوادث در کشور با ایجاد مراکز تروما خبر داد.
 
ˈمحمد علی محققی ˈاظهار کرد : سومین همایش طب رزم ایران برای استفاده از تجارب متخصصان ترومای کشورمان برگزار شده است تا بتوانیم از دستاوردهای بهداری جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس برای نجات جان بیماران و مصدومان استفاده کنیم.
 
وی افزود: ایران کشوری حادثه خیز است و باید برای کاهش مرگ و میر افراد در حوادث بتوانیم از علم تروما استفاده بیشتری کنیم . 
 
محققی گفت : با علم تروما می توان عوارض و معلولیت های ناشی از حوادث را به حداقل کاهش داد و در این زمینه باید یک سیستم نظارتی و کنترلی جامع تروما در کشور ایجاد شود.
 
سی و هفتمین کنگره ملی میان دوره ای جامعه جراحان ایران در اهواز در حال برگزاری است .
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه