تاریخ انتشار: یکشنبه 29 اسفند 1395
یک آنتی بادی منوکلونال در درمان لوکمیای لنفوبلاستیک حاد موثرتر از شیمی درمانی عمل می کند

  یک آنتی بادی منوکلونال در درمان لوکمیای لنفوبلاستیک حاد موثرتر از شیمی درمانی عمل می کند

فاز سه مطالعات بالینی مربوط به یک مطالعه که در 101 مرکز در 21 کشور دنیا صورت گرفت نشان داد که آنتی بادی منوکلونال blinatumomab در مقایسه با شیمی درمانی های استاندارد در درمان لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) موثرتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه که در با هدایت و سرپرستی محققین دانشگاه تگزاس صورت گرفت، آن ها 405 بیمار 18 سال به بالا که مبتلا به ALL‌بودند را تحت تیمار با blinatumomab یا شیمی درمانی قرار دادند. نتایج نشان داد که میزان بقا در گروهی از بیماران که با blinatumomab تیمار شدند در مقایسه با آن هایی که مورد شیمی درمانی قرار گرفتند به طور معناداری بالاتر بود(7.7ماه در برابر 4 ماه). نرخ بهبودی بیماران بعد از 12 هفته از تیمار نشان داد که 34 درصد بیمارانی که با blinatumomab درمان شدند به طور کامل درمان شدند و این در حالی بود که این میزان برای بیماران شیمی درمانی شده 16 درصد بود. عوارض جانبی نیز در بیمارانی که متحمل تیمار با blinatumomab شدند پایین تر بود.

داروی blinatumomab بوسیله کمپانی Amgen طراحی و تولید شده است و با متصل شدن همزمان به سلول های T‌و B سمی عمل می کند و به سلول های T سالم کمک می کند که سول های بنیادی سرطانی موسوم به بلاست را شناسایی و حذف کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه