تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1396
محققین علوم اعصاب در مطالعات شان به ژنی کلیدی در کنترل رشد تومور در سرطان های مغز اشاره داشته اند

  محققین علوم اعصاب در مطالعات شان به ژنی کلیدی در کنترل رشد تومور در سرطان های مغز اشاره داشته اند

پژوهشگران در سدراس-سینای یک ژن تنظیم کننده سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند که رشد تومور را در بیماران مبتلا به سرطان مغز تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند شدیدا روی میزان بقای بیماران اثر بگذارد. این یافته ها می تواند محققین را یک گام دیگر به درمان این سرطان کشنده نزدیک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، برای افزایش دانسته ها در مورد این که چگونه سلول های بنیادی سرطان گلیومایی(GCSCs) تولید مثل می کنند و چگونه بقای بیمار را تحت تاثیر قرار می دهند، پژوهشگران سدراس سینای بیش از سه سال، به آنالیز ساختار ژنتیکی بیش از 4000 تومور مغزی پرداخته اند. طی این مطالعات، آن ها ژنی به نام ZEB1 را شناسایی کردند که رشد تومورها را تنظیم می کند. آنالیزهای آن ها نشان می دهد که بیماران مبتلا به سرطان مغز که این ژن را ندارند، بقای کمتری دارند. بیمارانی که این ژن را در تومورهایشان ندارند، دارای سرطان تهاجمی تری هستند و سلول های بنیادی سرطانی آن ها به صورت کنترل نشده تر و شدیدتر تقسیم می شوند. با داشتن این اطلاعات محققین می توانند با اندازه گیری میزان موتاسیون در این بیماران، پیش آگهی صحیح تری را در مورد آن ها ارائه دهند و برنامه درمانی موثرتری برای آن ها بچینند.

سرطان مغز زمانی رخ می دهد که سلول های سرطانی یا سلول های بدخیم در مغز بوجود می آیند. آمارها نشان می دهد که سالانه بیش از 23000 نفر به تومورهای سرطانی مغزی مبتلا می شوند که تقریبا 16000 نفر از آن ها می میرند.

محققین دریافته اند که بیماران مبتلا به سرطان مغز که دچار موتاسیون در ژن ZEB1 هستند، هشت و نیم ماه کمتر از بیمارانی زندگی می کنند که این ژن را دارا هستند. هم چنین آن ها دریافته اند که برخی شیمی درمانی ها در جمعیت هایی از افراد که این ژن در آن ها حذف شده است موثر نیست و باید راه دیگری برای درمان دیگر آن ها پیدا کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه