سرطان سینه، پرتو درمانی، شیمی درمانی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 آذر 1390
تست جدید سرطان سینه درمان را آسان تر می کند

  تست جدید سرطان سینه درمان را آسان تر می کند

محققان گزارش دادند که تست جدید سرطان سینه به زن ها که دراولین مراحل از بیماری هستند اجازه می دهد تا از درمان های شدید خودداری کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از نیویورک تایمز، تست جدید سرطان سینه که فعالیت ژن ها را  در بافت برداشته شده از سینه زنان مبتلا به سرطان تجزیه و تحلیل می کند، احتمال برگشت پذیری بیماری در آنان را پیش بینی می کند. در نتیجه افرادی که با کمترین خطر عود تشخیص داده شوند توسط پرتو درمانی، درمان می شوند.
طراح این آزمایش، شرکت بیوتکنولوژی بهداشت ژنومی است که در حال حاضر به طور گسترده به فروش آزمایش های پزشکی می پردازد. مانند Oncotype DX که شانس عود سرطان سینه در نوع خاصی از سرطان را در مراحل اولیه پیش بینی می کند. این آزمایش به برخی از زنان که در معرض خطر کمتری هستند اجازه می دهد تا شیمی درمانی نکنند.
این شرکت امیدوار است که با تکنیک مشابه ای کارسینوم داکتال که یک ضایعه غیر تهاجمی در مجاری شیر است را پیش بینی کند.
بنا به گفته دکتر Joseph A. Sparano نایب رئیس مرکز انکولوژی پزشکی Montefiore نیویورک گفت : درحال حاضر بسیاری از زنان به دلیل جراحی سینه دچار زخم هایی شده اند و حدود دو سوم از زنانی که از لامپکتومی استفاده کرده اند سپس اشعه درمانی شده اند که می تواند میزان عود بیماری را به نصف کاهش دهد.
در این پژوهش که در سن آنتونیو ارائه شده است، بررسی های ژنتیکی انجام شده بر روی 327 نمونه از بافت برداشته شده که سال گذشته توسط موسسه ملی سرطان برای کارآزمای بالینی گرفته شده بود، در آن زنانی که با خطر کمتر D.C.I.S در نظر گرفته شدند ضایعات آنها برداشته شد اما پرتو درمانی تجویز نشد.
زنانی که با ریسک کمتر مواجه بودند، 5.1 درصد با شانس کمتر عود بیماری طی 10 سال آینده تشخیص داده شدند و در 12 درصد احتمال داده شد که همان بیماری یا نوع دیگری از D.C.I.S در آنها عود کند.
در نتیجه گروهی که ریسک بیشتری برای عود بیماری داشتند 19.1 درصد شانس ابتلا به سرطان تهاجمی سینه در آنها تشخیص داده شد و 27.3 درصد شانس ابتلا به سرطان سینه تهاجمی یا D.C.I.S .
چنین آزمایشی می تواند با اعتماد کامل به پزشک در تصمیم گیری برای انتخاب جراحی به تنهایی و بدون پرتودرمانی بیمار سرطانی کمک کند.
این اقدام علاوه بر صرفه جویی مالی، عوارض جانبی از جمله زخم و سوختگی که بیماران از آن رنج می برند را نیز کاهش می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه