تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1391
پروتئینی اصلاح شده می تواند اولین درمان مؤثر برای ویتیلیگو باشد

  پروتئینی اصلاح شده می تواند اولین درمان مؤثر برای ویتیلیگو باشد

محققان دانشگاه Loyola شیکاگو پروتئینی اصلاح شده ژنتیکی را تولید کردند که به طور چشمگیری اختلال ویتیلیگو را در پوست موش بهبود داده و دارای اثرات مشابهی در پاسخهای ایمنی نمونه بافتی پوست انسان بودند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress: این پروتئین اصلاح شده به عنوان اولین درمان مؤثر برای ویتیلیگو است که باعث ایجاد تکه های سفید ناخوشایندی بر روی چهره ، دست ها و قسمت های دیگر بدن می شود. دانشگاه Loyola شیکاگو، درخواست ثبت اختراع این پروتئین را کرده و به دنبال تصویب قانونی و تامین بودجه برای انجام یک کارآزمایی بالینی در انسان هستند.  دکتر Caroline Le Poole و همکارانش این پروتئین تغییر یافته  را در مجله Science Translational Medicine توصیف کردند.
 حدود 1 میلیون آمریکایی به ویتیلیگو مبتلا بوده  و شیوع این بیماری در حدود 1 نفر درهر 200 نفر در سراسر جهان می باشد. ویتیلیگو بیشترنوعی اختلال دررنگدانه افراد است که می تواند برای سفیدپوستان بسیار آزاردهنده باشد. ویتیلیگو یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن بیش از حد تحریک شده و سلول های رنگدانه ای پوست را می کشد. این پروتئین اصلاح شده می تواند تبدیل به اولین درمان مؤثر برای ویتیلیگو شود. مطالعات قبلی نشان داده اند که پروتئینی به نام HSP70i نقش مهمی در پاسخ ایمنی ایجاد کننده ویتیلیگو دارد. HSP70i مخفف پروتئین شوک حرارتی القایی 70 است. HSP70i متشکل از 641 بلوک ساختمانی به نام اسیدهای آمینه می باشد. Le Poole و همکارانش یکی از این اسید های آمینه را از نظر ژنتیکی برای ایجاد یک HSP70i  جهش یافته تغییر دادند. این پروتئین جهش یافته  جای HSP70i طبیعی را گرفته و در نتیجه پاسخ ایمنی ویتیلیگو را معکوس می کند. محققان این پروتئین HSP70i جهش یافته را به موش های مبتلا به ویتیلیگو داده و نتایج بسیار جالبی را به دست آوردند. موشهای تحت تاثیر ویتیلیگو سیاه و سفید بودند اما هنگامی که این موش ها با HSP70i جهش یافته واکسینه شدند، سیاه رنگ شدند. محققان این دانشگاه برخی از اثرات مشاهده شده در موش را در نمونه پوست انسان نیز مشاهده کردند. هیچ درمان طولانی مدت و موثری برای ویتیلیگو وجود ندارد. کرمهای استروئیدی گاهی اوقات بخشی از رنگ پوست را بازمی گرداند. اما این درمان پوست را نازک کرده و سبب رگه دار شدن آن می شود. پیوند پوست از مناطق سالم به مناطق سفید نیزدردناک و گران قیمت است. هیچ کدام از درمان های موجود به طور موثری از پیشرفت ویتیلیگو جلوگیری نمی کند. Le Poole و همکارانش معتقدند که HSP70i جهش یافته ممکن است فرصت موثری را برای درمان ویتیلیگو ارائه دهد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 17 شهریور,1395

حميد

من سي سال هست با اين بيماري درگير هستم به تازگي تونستم به درمان نسبي دست پيدا كنم .. براي درمان سياه دانه و فلفل سياه رو اسياب كرده و به هر وعده غذايي اضافه كنيد بعد ار دو هفته خواهيد ديد به مرور لكه هاي سياه از بين ميروند . و من الله التوفيق

دوشنبه, 02 تیر,1393

amin

کی این دارو وارد ایران میشه .

ﺳﻪشنبه, 09 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

بهزاد عزیز <br />با سلام <br />این پروتئین فعلا در مدل حیوانی تست شده و تا زمانی که در مطالعات انسانی گسترده تست نشود و نتیجه آن در انسان مشخص نشود نمی تواند به عنوان درمان معرفی شود.

دوشنبه, 08 اردیبهشت,1393

بهزاد

سلام:خواهشن در مورد پرتئین اصلاح شده چگونگی درمان دسترسی به این دارو وهزینه ان توضیح بدید

جمعه, 04 بهمن,1392

Mohammad

سلام <br />اگه دوست دارید که اطلاعات در مورد وتیلیگو پیدا کنید به سایت انجمن وتیلیگو ایران یه نشانی زیر سری بزنیم <br /> vitiligo-forum.ir

دوشنبه, 11 آذر,1392

لیلا عرب

با سلام <br />فعلا این مساله جنبه تحقیقاتی دارد و هنوز به عنوان روش درمانی در انسان استفاده نشده است.

ﺳﻪشنبه, 05 آذر,1392

مریض

ایا اطلاعات جدیدی هم از این پروتئین بدست اومده که معلوم بشه کئی از این نوع درمان میشه استفاده کرد؟

یکشنبه, 28 مهر,1392

فهیمه

خوب بود خبر خوشایندی بود لطفا هر کس درمان جدید پیدا کرد از طریق ایمل به من بدهد WWW.BAYAT.2001@YAHOO.COM

چهارشنبه, 24 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:خواهش میکنم ازتون بگید کئی میشه از این درمان استفاده کرد ؟
و اینکه ایا نتیجه هم میده یا خیر ؟
پاسخ:مشخص نیست ونتیجه نیز بستگی به نتایج تحقیقات دارد.

یکشنبه, 21 مهر,1392

بیمار

خواهش میکنم ازتون بگید کئی میشه از این درمان استفاده کرد ؟
و اینکه ایا نتیجه هم میده یا خیر ؟

چهارشنبه, 10 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:کاش در مورد هزینه های درمان هم صحبت کنید و اینکه میشه به این روش امیدوار بود؟
پاسخ:برای دریافت پاسخ سئوال خود با تلفن 22339951 تا 53 کلینیک پوست پژوهشگاه رویان تماس بگیرید.

چهارشنبه, 03 مهر,1392

مینا

کاش در مورد هزینه های درمان هم صحبت کنید و اینکه میشه به این روش امیدوار بود؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه