تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 فروردین 1396
پیشرفت در مدیفیکاسیون ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی

  پیشرفت در مدیفیکاسیون ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی

محققین دانشگاه UC San Diego به نحو چشمگیری نرخ موفقیت در مدیفه کردن ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی انسانی را بهبود ببخشند. این پیشرفت موجب امیدواری در درمان بهتر بیماری های ژنتیکی خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، روش های استانداردی که برای مدیفه کردن ژنتیکی سلول های بنیادی جنینی استفاده می شود معمولا یک درصد این سلول ها را تغییر می دهد اما محققین دانشگاه UC San Diego به سرپرستی دکتر ژانگ ژو از روشی استفاده کرده اند که بیش از 20 درصد سلول های بنیادی جنینی را تغییر می دهد.

برخی بیماری های ژنتیکی به طور مناسب در جانوران مورد مطالعه قرار نمی گیرند، در نتیجه توانایی تولید سلول های انسانی که بیماری ژنتیکی مورد نظر را دارا باشند می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای مثال، داروهایی که به درمان بیماری طراحی شده اند می توانند روی این سلول های مدیفه شده ژنتیکی تست شوند.

در این روش محققین با استفاده از کروموزوم های مصنوعی باکتریایی، ژن ها را به سلول های بنیادی جنینی منتقل می کنند که قطعات مدوری از DNA هستند که DNA‌مدور موجود در باکتری ها را تقلید می کنند. ساختار این کروموزوم ها موجب می شود که بتوانند به طور موثرتری ژن ها را به هسته سلول ها منتقل کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه