تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1396
ارائه مدلی که راه را برای ایمنی درمانی سرطان کلورکتال هموار می کند

  ارائه مدلی که راه را برای ایمنی درمانی سرطان کلورکتال هموار می کند

حدود 95 درصد سرطان های کلورکتال بدخیم هستند و تعداد بسیار اندکی از آن ها به ایمنی درمانی پاسخ می دهند که بدین معنی است که طیف وسیعی از بیماران مبتلا به سرطان کلورکتال متاستازیک نمی توانند از مزایایی داروهایی که سیستم ایمنی را بر علیه بیماری تحریک می کنند، سود ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مطالعه ای اخیرا در نشست 2017 انجمن تحقیقات سرطان آمریکا(AACR) ارائه شده است که از یک مدل موشی انسانی شده(humanized mouse) مربوط به سرطان کلورکتال پرده برداشته است. این مدل به محققین اجازه می دهد که داروهای جدید و ترکیبات دارویی جدید را برای بیماران مبتلا به سرطان کلورکتال تست کنند.

معمولا برای پیوند کردن تومورهای انسانی به موش ها، سیستم ایمنی آن ها را مختل می کنند اما برای مطالعه ایمنی درمانی انسانی، نیاز به سیستم ایمنی انسانی است. با ارائه این مدل جدید، محققین توانسته اند سرطان کلورکتال را در موش های با سیستم ایمنی انسانی ایجاد کنند. در واقع محققین سیستم ایمنی انسانی را نیز همراه با تومور انسانی به موش ها پیوند کردند و بنابراین با تطبیق بین سیستم ایمنی و تومور، تومورها اجازه بقا و تولید مدل موشی انسانی سرطان کلورکتال را می یابند. در این مطالعه محققین با تزریق سلول های بنیادی بند ناف انسانی بیان کننده پروتئین CD34، این موش ها را انسانی کردند. در هفته شانزدهم، نمونه های سرطان کلورکتال بدست آمده از بیماران انسانی به این موش های انسانی پیوند شد. تومورها در این مدل رشد کردند و زمانی که محققین این تومورها را با nivolumab ایمنی درمانی کردند، آن ها آن چیزی را که از فعال شدن سیستم ایمنی دارای عملکرد علیه سرطان انتظار داشتند مشاهده کردند: تومورهای تیمار شده کوچکتر از تومورهای گروه کنترل شدند. Nivolumab با بلوک کردن عملکرد پروتئین PD1 عمل می کند که تومورها از آن به عنوان سیگنالی برای غیر فعال کردن سیستم ایمنی استفاده می کنند. محققین امیدوارند که این مدل بتوانند پرده از مکانیسم هایی که منجر به طراحی ایمنی درمانی های جدید شوند بردارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه