تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
کشف مهم در زمینه ترمیم مغز برای مبارزه با MS

  کشف مهم در زمینه ترمیم مغز برای مبارزه با MS

محققین دانشگاه کوئین کشف کرده اند که سلول های خاص سیستم ایمنی، نقش کلیدی نیز در ترمیم مغز دارند. این کشف می تواند انقلابی در درمان اختلالات ناتوان کننده عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس(MS) بازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در بلفاست شواهدی را ارائه کرده اند که چگونه مغز آسیب هایش را ترمیم می کند. این یافته می تواند به مبارزه با بیماری MS که بیش از 2.3 میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است، کمک کند.

مولتیپل اسکلروزیس یا MS، یک بیماری اتوایمن است که در آن غلاف میلینی پوشاننده فیبرهای عصبی تخریب می شود و در نتیجه  موجب عوارضی مانند نابینایی، درد، خستگی و فلجی می شود. تاکنون درمان های موجود بیشتر به تسکین علایم این بیماری پرداخته اند و درمان قطعی برای بیماری وجود نداشت است. اما در این مطالعه جدید محققین دریافته اند که می توانند از اثرات سودمند سلول های ایمنی در ترمیم میلین استفاده کنند. آن ها در این مطالعه نشان داده اند که یک پروتئین که بوسیله سلول های خاص درون سیستم ایمنی ساخته می شود می تواند سلول های بنیادی مغزی را تحریک کند که به اولیگودندروسیت های میلین ساز تبدیل شوند. آن ها این مطالعه را گام مهمی را در درک مکانیسم خودترمیمی مغز و نخاع می دانند و امیدوارند بزودی با طراحی داروها یا مولکول هایی که بتوانند سنتز این پروتئین بوسیله سلول های ایمنی را تحریک کنند، در درمان بیماری های مخرب عصبی بویژه MS گام بلند و رو به جلویی را بردارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه