تاریخ انتشار: شنبه 09 اردیبهشت 1396
سلول های بنیادی برای زانو: درمانی امیدوار کننده یا وعده های دروغ؟

  سلول های بنیادی برای زانو: درمانی امیدوار کننده یا وعده های دروغ؟

پزشکان توانسته اند از سلول های بنیادی مشتق از بند ناف برای درمان یک بیمار مبتلا به استئوآرتریت استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stemcellsnews، جورج چانگ فرد 55 ساله اهل لس آنجلس است که در زمان جوانی ساعت ها و ساعت ها به اسکی می پرداخت. اما شروع درد در زانوی وی خبر از ابتلای وی به استئوآرتریت شدید داد که به صورت پارگی و فرسایش در هر دو زانوی وی مشخص شد. پزشکان به وی پیشنهاد جراحی دادند اما او استفاده از سلول های بنیادی را ترجیح داد. دو ماه بعد از اولین سلول درمانی، وی دیگر احساس درد نداشته است، مشکلی که برای بیش از 6 سال وی را کلافه کرده بود.

اما اینک و بعد از این که وی ظرف سه سال بعد، 9 بار متحمل سلول درمانی شد، وی می تواند به خوبی اسکی کند و این در حالی است که وی سال گذشته توانسته بود در یک مسابقه دوچرخه سواری نیز شرکت کند و حتی جایزه این مسابقات را نیز بخود اختصاص دهد.

در حال حاضر استئوآرتریت بسیار فراگیر شده است و تنها در آمریکا، بیش از 30 میلیون نفر را مبتلا کرده است و آمارها نشان می دهد که هزینه درمان هر فرد به طور میانگین 2000 دلار است و شرکت های بیمه نیز معمولا هزینه درمانی را متقبل نمی شوند. این مشکلات موجب شده است که محققین و پزشکان به سلول های بنیادی به عنوان گزینه ای امیدوار کننده نگاه کنند. در مورد درمان چانگ، محققین از سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف که مورد تایید FDA قرار گرفته است استفاده کردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه