تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
زنده نگه داشتن کبد فرد مرده در خارج از بدن برای انجام پیوند

  زنده نگه داشتن کبد فرد مرده در خارج از بدن برای انجام پیوند

پزشکان در دانشگاه آلاباما اولین پیوند کبدی را با استفاده از کبد یک فرد مرده که از وی ریکاوری شده بود و به جای این که طبق شرایط استاندارد درون محلول سرد نگهداری شود به صورت زنده نگهداری شده بود به یک بیمار پیوند کردند. این تکنیک بیماران را قادر به دریافت کبدی می کند که جراحان قبل از پیوند، تولید صفرا بوسیله آن را مشاهده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه، جراحان در مرکز جراجی و پیوند دانشگاه آلاباما از یک ماشین پرفیوژن نورموترمیک(دمای طبیعی) استفاده کردند که ساخت کمپانی OrganOx بود. جراحان کبد فرد مرده را درون این ماشین نورموترمیک قرار دادند و خون گرم و اکسیژن دار و مواد غذایی را به مدت 24 ساعت در دمای بدن(قبل از پیوند) درون آن پمپ کردند. آن ها می گویند که این تکنیک بسیار موفقیت آمیز بوده است و بهبود قابل ملاحظه ای را در کیفیت اندام اهدایی از فرد مرده ایجاد می کند.

به دلیل این که در مورد میزان و تعداد کبد در دسترس شدیدا کمبود وجود دارد، جامعه پزشکان و جراحان پیوند همواره به دنبال این بوده اند که محدودیت های موجود در این زمینه را بردارند تا بدین طریق تعداد بیشتری اندام در اختیار بیماران قرار دهند. در این روش، این ماشین نورموترمیک، جراحان و پزشکان را قادر می سازد که کبد را تحت شرایط تقریبا فیزیولوژیک حفظ کنند، این در حالی است که پیش از این برای پیوند این اندام به فرد، معمولا کبد را تحت شرایط هیپوترمیک(کمتر از دمای معمول) نگهداری می کردند. با استفاده از حفاظت نورموترمیک، کبد همه ابعاد عملکردی اش را حفظ می کند. این موجب می شود که قبل از پیوند، جراحان بتوانند عملکرد اندام و زنده مانی آن را ارزیابی کنند و حتی پیش بینی کنند که این اندام برای پیوند مناسب است یا خیر و یا می تواند از پتانسیل عواملی مانند سلول های بنیادی برای بهبود بیشتر آسیب اندام استفاده کرد یا خیر. در چنین مواردی، تزریق سلول های بنیادی به بافت در حال اهدا و زنده، می تواند شرایط خونرسانی به بافت را بهبود ببخشد.

محققین و جراحان آلاباما این روش را روی یک بیمار نیازمند پیوند کبد، مورد استفاده قرار داده اند و براین باورند که استفاده از این روش جایگزین موجب شده است که شرایط پیوند و نتایج مربوط به پیوند روی بیمار بهبود چشمگیری داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه