تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1396
سرمایه گذاری در جهت ریشه کن کردن ویروس زیکا

  سرمایه گذاری در جهت ریشه کن کردن ویروس زیکا

طی دو سه سال گذشته، محققین بسیاری در سراسر دنیا سعی در متوقف کردن پراکنش سریع ویروس زیکای منتقله از طریق پشه ها بوده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در یکی از همین مطالعات، محققی کانادایی در انستیو تحقیقات سلامت کانادا(CIHR) بودجه ای نیم میلیون دلاری را برای بررسی تغییرات ویروس در سلول های میزبان طی رونده آلوده سازی دریافت کرده است. هدف این مطالعه رسیدن به راهکارهای درمانی برای مبارزه با این پاتوژن بوده است زیرا در حال حاضر آنتی ویروس یا واکسنی برای مقابله با این ویروس در دسترس نیست. مطالعات نشان داده است که ویروس زیکا ویژگی منحصربفردی دارد که آن را از سایر ویروس ها مانند ویروس دانگ و ویروس نیل غربی متمایز می سازد: این ویروس می تواند تا ماه ها یا سال ها در بدن باقی بماند.

این بودجه که محققین در CIHR دریافت کرده اند دومین بودجه ای است که از سال 2016 در این زمینه تصویب شده است، سال گذشته بودجه ای یک میلیون دلاری برای تست کردن انواع مختلف آنتی ویروس ها روی سلول های بنیادی عصبی آلوده به زیکا مورد استفاده قرار گرفت. محققین رسیدن به اطلاعات جدید در مورد مکانیسم عملکردی ویروس، اثر آن روی بدن فرد و سلول های بنیادی عصبی به عنوان هدف آن و همچنین ارائه درمان های جدید را گامی مهم در جهت کاهش نگرانی های جهانی در مورد این ویروس بویژه در زنان باردار می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه