تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 اسفند 1391
تشخیص و درمان 85 درصد از سرطان ها با بهره برداری از دستگاه تصویر برداری PET/CT

  تشخیص و درمان 85 درصد از سرطان ها با بهره برداری از دستگاه تصویر برداری PET/CT

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه تصویر برداری PET/CT برای تشخیص و درمان 85 درصد سرطان ها و 15 درصد بیماریهای قلبی کاربرد دارد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد حسن طریقت منفرد در مراسم بهره برداری آزمایشی از اولین سامانه تشخیصی و تصویربرداری کشور (pet scan) اظهار داشت: با کمک این دستگاه امکان بررسی و تحقیقات بسیار ارزشمند فراهم شده و همچنین داروهای هسته ای مورد نیاز کشور توسط این دستگاه تولید می شود.
 
وی با اشاره به نقش محققان در پیشبرد موفقیت های علمی در کشور گفت: با وجود همه تحریم ها دانشمندان ایرانی لحظه ای درنگ نکردند و دوشادوش پیشرفته ترین کشورها در حوزه بهداشت و درمان حرکت کردند.
 
دکتر طریقت منفرد با اشاره به اعمال تحریم ها در کشور، به همت و موفقیت دانشمندان و متخصصان حوزه پزشکی در این عرصه اشاره کرد و افزود: با وجود همه تحریم هایی که از سوی استکبار جهانی بر ما وارد می شود توانسته ایم با تلاش و انگیزه محققان کشور، این حرکت ها را خنثی کنیم.
 
سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور ما امروز به لحاظ علمی حرفی برای گفتن دارد و کوچکترین عقب ماندگی در حوزه تحقیقات پزشکی و علمی در کشور وجود ندارد. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه