تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1396
اولین موفقیت در ویرایش ژن در پریمات های غیر انسان

  اولین موفقیت در ویرایش ژن در پریمات های غیر انسان

محققین امیدوارند که با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنومی در مدل های پریمات غیر انسانی، شانس رسیدن به درمان های موثرتر برای بیماری های انسانی را افزایش دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعات پزشکی و تحقیقاتی، موش ها همواره مدل پایه ای خوبی برای بیماری های انسانی بوده اند. با این حال، اندازه آن ها و برخی تفاوت های فیزیولوژیک موجب شده است که رفته رفته از اهمیت آن ها در مطالعات پزشکی انسانی بویژه در تحقیقات عصبی و تولید مثلی کاسته شود.

در مطالعه ای در دانشگاه ایالتی میشیگان، محققین نشان داده اند که استفاده از تکنولوژی ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 می تواند در جنین های میمون رزوس کاملا موثر باشد. این اولین بار است که این فرایند در ایالات متحده انجام شده است. این مطالعه راه را برای ویرایش ژنوم در پریمات های غیر انسانی به عنوان مدلی برای تست درمان های جدید مانند درمان های دارویی، درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی یا ژن و ... باز می کند.

استفاده از جنین های پریمات های غیر انسانی از این جهت مهم است که به نحو بسیار مناسب تری شرایط انسان را شبیه سازی می کنند و در نتیجه شانس ایجاد درمان های بالقوه جدید را افزایش می دهند و موجب می شوند که بعد از تست درمان ها روی این مدل ها، خطر کمتری در کمین بیماران در مطالعات بالینی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه