تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1396
محور پیام رسانی اپی ژنتیک تکثیر و خودنورایی سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی را تنظیم می کند

  محور پیام رسانی اپی ژنتیک تکثیر و خودنورایی سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی را تنظیم می کند

پروتئین های گروه پلی کامب(PcG)، کمپلکس های پلی کامپ PRC1‌ و PRC2 که با استفاده از مدیفیکاسیون هیستونی سطح بیان ژن ها را تنظیم کی کنند، مختل می کنند. اگرچه PRC1‌ و PRC2 نقش های مهمی در سلول های بنیادی سرطانی دارند، اما عملکرد آن ها در سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی(NSPCها) به میزان زیادی ناشناخته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که بوسیله دکتر Chhangmei و Zhaoqian در آکادمی علوم چین صورت گرفته است آن ها یک محور پیام رسانی اپی ژنتیک جدید را کشف کرده اند که از PRC1‌ و PRC2 و میکروRNAها ترکیب شده است که خودنوزایی و تکثیر سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی را تنظیم می کنند. محققین مدل موشی ناک اوت شده برای Ezh2( یک جزء کلیدی PRC2) را تولید کرده اند و دریافتند که از دست رفتن عملکرد Ezh2 منجر به کاهش توان خودنوزایی و تکثیری سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی می شود. آن ها کشف کردند که Ezh2 بیان miR-203 را سرکوب می کند که به طور منقی خودنوزایی و تکثیر سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی را تنظیم یم کند و ظرفیت تمایز عصبی آن ها را افزایش می دهد. علاوه براین، آن ها نشان داده اند که Bmi1 به عنوان یکی از اجزای PRC1 یک هدف پایین دست مستقیم برای miR-203 است و بیش بیان نابجای Bmi1 می تواند موجب بهبود نقصان خودنوزایی و تکثیری شود که بوسیله بیش بیان miR-203‌در سلول های بنیادی /پیش ساز عصبی مهار شده بود.

از آن جایی که پروتئین های PcG و میکروRNAها معمولا با هم بیان می شوند، این یافته ها می توانند کاربرد مهمی برای سایر انواع سلول ها یا بافت های سرطانی داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه