تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اسفند 1391
خطر سرطان پروستات در کمین مردان مبتلا به بیماری قلبی
تحقیقات نشان داد:

  خطر سرطان پروستات در کمین مردان مبتلا به بیماری قلبی

یافته‌های یک پژوهش جدید نشان داد: مردان با بیماری قلبی انسداد شرائین‌ اکلیلی‌ قلب، 74 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان،  بیماری عروق کرونر علت اصلی مرگ ومیر در میان بزرگسالان در ایالات متحده و سرطان پروستات نیز دومین نوع کشنده سرطان در مردان در این کشور است.
 
دکتر ژان آلفرد توماس، فوق دکترا در بخش اورولوژی موسسه سرطان دانشگاه دوک و همکارانش، داده‌های شش هزار و 390 مرد را که در یک کلینیک بالینی به مدت چهار سال مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند تا تاثیر یک دارو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها مطالعه شود، تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، 547 فرد با سابقه بیماری انسداد شرائین‌ اکلیلی‌ قلب قبل از شروع این بررسی گزارش شدند.
 
دکتر ژان آلفرد توماس، نویسنده این پژوهش می‌گوید: هر آنچه برای قلب خوب است، برای پروستات نیز مفید است.
 
محققان در این بررسی دریافتند: مردان مبتلا به بیماری عروق کرونر طی دو سال اول از مطالعه نسبت به مردانی که بیماری قلبی نداشتند 24 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار داشتند که این درصد با گذشت زمان به 35 درصد رسید و در آنها سرطان تشخیص داده شد.
 
به گزارش ایسنا، همچنین در این چهار سال بررسی کلینیک بالینی، در مردان مبتلا به بیماری عروق کرونر، خطر ابتلا به سرطان پروستات نسبت به افراد بدون بیماری قلبی، 74 درصد بالاتر بود.
 
توماس در این باره اظهار کرد: ما در این بررسی تعدادی از عوامل خطر از جمله فشار خون بالا، مصرف استاتین یا آسپرین را کنترل کردیم، اما درک درست و خوبی در مورد علت این رابطه نداریم، تنها می‌دانیم این رابطه وجود دارد.
 
نتایج این پژوهش به صورت آنلاین در مجله «Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention» منتشر شده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه