تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1396
کشف مکانیسم های سلولی می تواند منجر به تغییرات اساسی در درمان لوکمیا شود

  کشف مکانیسم های سلولی می تواند منجر به تغییرات اساسی در درمان لوکمیا شود

محققین مکانیسم های سلولی جدید را شناسایی کرده اند که می تواند منجر به تغییرات اساسی در تشخیص و درمان لوکمیا شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از دانشگاه داروسازی کنت مطالعه ای را انجام داده اند که نشان داده است سلول های لوکمیایی پروتئینی به نام گالاکتین-9  را آزادسازی می کنند که سیستم ایمنی خود بیماران را برای کشتن سلول های خونی سرطانی تحریک می کند.

لوکمیای میلوئید حاد(AML)، نوعی سرطان خون است که سالانه بیش از 250000 نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد و چون  سلول های آن قادر به مقاومت و بقا در برابر سیستم ایمنی بیمار را دارند، خیلی سریع پیشرفت می کند. آن ها این امر را از طریق غیر فعال سازی سلول های ایمنی بدن، لنفوسیت های T سیتوتوکسیک و سلول های کشنده ذاتی(NK cells) را می دهند.

استراتژی های درمانی موجود شامل شیمی درمانی های قوی و تهاجمی و پیوند سلول های بنیادی است که اغلب منجر به بهبودی موثر و کامل بیماری نیز نمی شوند. این بدلیل فقدان درک مناسب در مورد مکانیسم های مولکولی است که اجازه می دهند سلول های بدخیم از دست سیستم ایمنی فرار کنند.

محققین دانشکده پزشکی Medway به سرپرستی وادیم سومبایو دریافته اند که سلول های لوکمیایی(نه سلول های خونی سالم)، گیرنده ای به نام لاتروفیلین1(LPHN1) را بیان می کنند. تحریک این گیرنده منجر به این می شود که سلول های سرطانی گالاکتین-9 را آزاد می کنند که مانع از مبارزه سیستم ایمنی بیمار با سلول های سرطانی می شود. کشف این مکانیسم، راه را برای استفاده از بیومارکرهای جدید برای تشخیص AML به عنوان هدفی بالقوه برای ایمنی درمانی AML هموار می کند. هدف این مسیر تقویت سیستم دفاعی خود بیمار است تا بتوانند به حذف سلول های لوکمیایی کمک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه