تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 مرداد 1396
دیدگاه های جدید در مورد نقش یک پروتئین در پاسخ های التهابی

  دیدگاه های جدید در مورد نقش یک پروتئین در پاسخ های التهابی

محققین در دانشگاه Northwesternپروتئینی به نام POP2 را در مدل موشی شناسایی کرده اند که یک مسیر التهابی کلیدی را مهار می کند و پاسخ التهابی بدن را قبل از مخرب شدن آرام می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید که در مجله Nature Communications به چاپ رسیده است، محققین به بررسی این امر پرداخته اند که چگونه بدن تعادل پاسخ التهابی را حفظ می کند، تا با دانستن این امر به درمان بیماری های التهابی کمک کنند. آن ها نشان دادند که پروتئین POP2 اثر عمیقی روی تضعیف پاسخ های ایمنی دارد.

پروتئین POP2، یکی از اعضای خانواده پروتئینی PYRIN است(POP1، POP2 و POP3) که در تعدیل پاسخ های التهابی دخیل هستند. هر کدام از این سه پروتئین به طور اختصاصی روی انواع منحصربفردی از inflammasomes اثر می گذارند که کمپلکس های پروتئینی هستند که سیتوکین های پیش التهابی آزاد می کند. با اثر روی این inflammasomها، آن ها به کنترل فرایندهای التهابی می پردازند و مانع از التهاب سیستمیک بعد از پاسخ اولیه می شود.

در این مطالعه، محققین نشان دادند که در بین این اجزا POP2 دو عملکرد ضروری را در شرایط in vivo انجام می دهد: POP2 در بلوک کردن inflammasomها و ممانعت از مسیر NF-κB نقش دارد. در مجموع این دو عملکرد پاسخ های التهابی را مهار می کنند. با تولید موش های مهندسی شده برای بیان POP2 انسانی، محققین مشاهده کردند که ماکروفاژها به عنوان یکی از سلول های اصلی دخیل در سیستم ایمنی این پروتئین را بیان می کنند. با بیان این پروتئین به وسیله ماکروفاژها محققین مشاهده کردند که پاسخ های التهابی در این مدل های جانوری به طور کامل برطرف شد.

در مطالعاتی که در کشت های سلولی صورت گرفت نیز محققین مشاهده کردند که اضافه شدن ورژن سنتتیک POP2 به ماکروفاژهای سالم مسیرهای التهابی را بلوک می کند. تزریق این ورژن سنتتیک به مدل های موشی نیز موجب کاهش التهاب شد. محققین امیدوارند که بتوانند از این پروتئین برای هدف قرار دادن مسیرهای التهابی و مبارزه با بسیاری از بیماری های التهابی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه