تاریخ انتشار: دوشنبه 23 مرداد 1396
همسایگان سلولی خوب آغاز کننده مبارزه با سرطان هستند

  همسایگان سلولی خوب آغاز کننده مبارزه با سرطان هستند

چندین دهه است که محققین بسیاری به دنبال شناسایی ذات و طبیعی سلول های توموری هستند اما مطالعات اندکی بوده است که به بررسی این امر بپردازند که چه اتفاقی برای بافت های پیرامونی می افتد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه Yale در مطالعه ای که روی سلول های پوستی داشته اند، کشف کرده اند که سلول های همسایه تحت تاثیر قرار نگرفته منتظر تهاجم سلول های سرطانی نمی نشینند و شبیه پلیس های سلولی عمل می کنند و به طور فعال سعی در تصحیح نقص های بافتی دارند که بوسیله همسایه های بی رحم شان ایجاد شده است. حتی این سلول های طبیعی می توانند سلول های جهش یافته را از بافت خارج کرده و از بین ببرند و سلامت و عملکرد بافت را حفظ کنند. در این مطالعه محققین فرایند دینامیک و فعال از تصحیح را کشف کرده اند که بین سیستم های موتاسیونی مختلف حفظ شده است.

در این مطالعه محققین به مطالعات سلول های آسیب دیده یا انکوژن های فعال شدن در بافت موشی پرداختند و تکنولوژی تصویربرداری زنده ای را برای مطالعه سلول های پیرامونی مورد استفاده قرار دادند. آن ها دریافتند که سلول های طبیعی پیرامونی برای حذف تومورها ضروری هستند و در غیاب این سلول ها، تومور شدیدا پیشرفت می کنند.

هزینه اولیه این مطالعه بوسیله انستیتو ملی سلامت و بنیاد سلول های بنیادی نیویورک تامین شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه