تاریخ انتشار: یکشنبه 05 شهریور 1396
اثر رژیم غذایی پر چربی روی سرطان کولورکتال

  اثر رژیم غذایی پر چربی روی سرطان کولورکتال

رژیم غذایی نامناسب را دلیل 80 درصد سرطان های کولورکتال می دانند اما این که دقیقا چه مسیرهایی منجر به ایجاد این سرطان می شوند، مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  در مطالعه ای جدید محققین کلینیک کلیولند مسیر مولکولی خاصی را شناسایی کرده اند که در ارتباط بین رژیم غذایی پر چربی و رشد تومورها در کولون نقش بازی می کند. آن ها با استفاده از مدل های پیش درمانگاهی نشان داده اند که رشد سلول های بنیادی سرطانی در کولون بوسیله رژیم غذایی پر چربی افزایش می یابد. سلول های بنیادی سرطانی مجموعه ای سلول های بدخیم، تهاجمی و مقاوم به درمان هستند که آن ها را مسئول اصلی متاستاز و مقاومت درمانی سرطان ها می دانند. در این مطالعه زمانی که محققین مسیر پیام رسانی سلولی JAK2-STAT3 را بلوک کردند رشد سلول های بنیادی سرطانی ناشی از رژیم غذایی پر چربی به شدت کاهش یافت. مطالعات نشان داده است که این مسیر پیام رسانی در افزایش رشد تومورها نقش دارد.

سرطان کولورکتال را سومین دلیل شایع مرگ های سرطانی در ایالات متحده می دانند که سالانه موجب مرگ بیش از 130000 نفر در این کشور می شود و ترکیبی از عوامل ژنتیکی، اپی ژنتیکی و محیطی(مانند رژیم غذایی) را دلیل اصلی آن می دانند. با دانستن ارتباط بین مسیر JAK2-STAT3 و سرطان ناشی از رژیم غذایی می توان به ایجاد درمان های موثر با حداقل عوارض منفی برای بیماران کمک کرد. این مطالعه استفاده از داروهای بلوک کننده مسیر JAK2-STAT3 و هم چنین داشتن رژیم غذایی مناسب را یکی از راه های مبارزه با سرطان کولورکتال می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه