تاریخ انتشار: یکشنبه 05 شهریور 1396
کشف راهی بالقوه برای شروع بازسازی و ترمیم سلول های قلبی آسیب دیده

  کشف راهی بالقوه برای شروع بازسازی و ترمیم سلول های قلبی آسیب دیده

تحقیقی جدید ابزاری بالقوه را برای شروع خود ترمیمی سلول های قلبی آسیب دیده کشف کرده است. این کشف می تواند منجر به اشکال موفقیت آمیزی از درمان های قلبی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، برای اولین بار محققین RNAی غیر کد کننده طویل(ncRNA) را شناسایی کرده اند که ژن های کنترل کننده توانایی سلول های قلبی برای ترمیم و بازسازی را تنظیم می کند. این RNAی جدید که محققین آن را “Singheart” نامیده اند ممکن است هدف مناسبی برای درمان نارسایی های قلبی در آینده باشد. برخلاف بسیاری از سلول های بدن، سلول های قلبی توانایی خودترمیمی یا بازسازی موثری ندارند و این موجب می شود که حملات و نارسایی های قلبی تبدیل به معضلی ناتوان کننده و کشنده شوند.

در مطالعه ای جدید محققین A*STAR از یک تکنولوژی تک سلولی برای کشف الگوهای بیان ژنی در قلب های سالم و بیمار استفاده کردند. آن ها یک زیرجمعیت منحصربفرد از سلول های قلبی را در قلب های بیمار شناسایی کردند که برنامه های ژنی مربوط به تقسیم سلول قلبی را فعال می کند و برای اولین بار هتروژنی بیان ژنی مربوط به سلول های قلبی بیمار را نشان می دهد. علاوه براین، ترمزهایی شناسایی شد که مانع از تقسیم سلول های قلبی شده و منجر به خود ترمیمی می شوند. هدف قرار دادن این ترمزها می تواند منجر به شروع بازسازی و ترمیم سلول های قلبی شود. این مطالعه گام مهمی به سمت باز کردن پتانسیل بازسازی کنندگی کامل قلب محسوب می شود و می تواند در نهایت منجر به یک درمان موثرتر برای بیماری های قلبی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه