تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 شهریور 1396
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت

بیش از 30 میلیون آمریکایی از آرتریت های درناک در مفاصل شان رنج می برند(استئوآرتریت). این مشکل شایع ترین درد زانوی ناشی از تجزیه غضروف ها است. یافته ای جدید بوسیله محققین مرکز آرتریت UA ممکن است راه های درمانی بیماران مبتلا به استئوآرتریت را تغییر دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، از آن جایی که زانوهای ما وزن بدن ما را تحمل کنند، فرسایش تدریجی یا ناگهانی مفاصل زانوی ما چیز عجیبی نیست. فرسایش یا پارگی زیاد مفاصل این ناحیه و غضروف پوشاننده آن می تواند منجر به دردهای زانویی شدیدی شود. تاکنون، تنها راه حل موجود جایگزینی کل مفصل با نمونه های فلزی یا پلاستیکی بوده است. گاهی با از دست رفتن اعصاب این ناحیه، کارایی این مفصل های پلاستیکی نیز از بین می رود و قابلیت حرکتی فرد محدود می شود.

پروفسور جان زیوک و همکارانش راه بهتری را برای درمان این مشکل ارائه کرده اند. آن ها براین باورند که استفاده از سلول های غضروفی یا سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی خود بیمار می تواند راه حل مناسبی برای درمان این بخش باشد. این سلول های بنیادی به راحتی بدست آمده و به خوبی در شرایط آزمایشگاه تکثیر می شوند. تنها تکه ای از بافت چربی فرد کافی است تا مقادیر زیادی از سلول بنیادی از آن بدست آید. این بافت چربی را می توان با استفاده از لیپوساکشن بدست آورد. سلول های بنیادی استخراج شده بعد از تکثیر روی داربست های خاصی گذاشته می شوند که بعد از سی تی اسکن و ایجاد تصویر سه بعدی از محل آسیب دیدگی فرد طراحی شده اند و قادرند بخش از دست رفته غضروف مفصلی را احیا کنند. این داربست در کنار سطح غضروفی مفصل قرار داده می شود و سیگنال های دریافتی از آن می تواند این سلول های بنیادی را به سلول های غضروفی تبدیل کند. مدت زمان لازم برای ریکاوری مشابه با زمان لازم برای استفاده از جایگزین های مفصلی است و می تواند تا سال ها شرایط فرد را مساعد نگه دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه