تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1396
دینامیک بودن سیستم ایمنی بعد از ایمنوتراپی(ایمنی درمانی)

  دینامیک بودن سیستم ایمنی بعد از ایمنوتراپی(ایمنی درمانی)

با ترکیب آنالیزهای جدید سیستم های بیولوژی و آنالیز داده های پیشرفته، محققین در انستیتو کارولینسکا توانسته اند فرایند بلوغ سیستم ایمنی بیماران لوکمیایی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده اند را مونیتور کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تکنیک که برهمکنش های پیچیده بین سلول ها و پروتئین ها را آشکار می سازد می تواند برای سایر بیماری ها و برای رسیدن به اطلاعات جدید در مورد تنظیم و یا عدم تنظیم سیستم ایمنی مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت منجر به ایمنوتراپی های بهبود یافته و جدید شود.

ایمنی درمانی یک زمینه تحقیقاتی و درمانی شدیدا رو به پیشرفت است که در آن سیستم ایمنی بیماران به منظور مبارزه با بیماری دستکاری می شود و به لطف آن پیشرفت زیادی در مبارزه با سرطان اتفاق افتاده است. یکی از بهترین و موثرترین ایمنی درمانی ها استفاده از پیوند سلول های بنیادی آلوژن برای لوکمیا است که در آن مغز استخوان مشکل دار بیماران با مواد جدید جایگزین می شود. اما در برخی از بیماران، سیستم ایمنی جدید به خوبی بلوغ نمی یابد و می تواند منجر به عوارض خطرناکی مانند عفونت و بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) شود.

با استفاده از ابزارهای آنالیز پیشرفته، محققین در انستیتو کارولینسکا به بررسی فرایند بلوغ سیستم ایمنی در 26 بیمار لوکمیایی شدند که پیوند سلول های بنیادی را دریافت کرده بودند. آن ها بیماران را به مدت یکسال بعد از پیوند مونیتور کردند و از mass cytometry برای مطالعه انواع مختلف سلول های سیستم ایمنی و از روش ProSeek برای آنالیزهای پروتئینی همزمان استفاده کردند. آنالیزها تکنیک های مدرن را برای آنالیز داده ها استفاده کرد و منجر به دادن اطلاعاتی جامع و کامل در مورد سیستم ایمنی افراد شد. آنالیزها منجر به شناسایی برهمکنش های بین سلولی دینامیکی در سیستم ایمنی شد که برای موفق شدن یا نشدن یک سلول درمانی بسیار مهم هستند. این تکنیک را می تواند برای سایر بیماری هایی که سیستم ایمنی در آن ها دخیل است مانند بیماری های اتوایمن، آلرژی ها و عفونت ها استفاده کرد. این مطالعه اولین مثال از این است که چگونه آنالیزهای وسیع و آنالیزهای داده پیشرفته می تواند به درک عملکرد یا عدم عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک کند و منجر به ایمنی درمانی های موفق شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه