تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 شهریور 1396
نانوذره های بارگیری شده با mRNA به سلول ها ویژگی مبارزه کنندگی با بیماری می بخشند

  نانوذره های بارگیری شده با mRNA به سلول ها ویژگی مبارزه کنندگی با بیماری می بخشند

استفاده از نانوذره هایی که تغییرات ژنی گذرایی را در سلول های هدف ایجاد می کنند، می تواند یک درمان موثر برای طیف وسیعی از بیماری ها مانند سرطان، دیابت و HIV باشد. استفاده از این نانوذره ها ارزان، سریع و کنترل شده تر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این نانوذره ها که بوسیله مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون طراحی شده اند در مدل های پیش درمانگاهی تست شده اند. در واقع این سیستم نانوذره ای انتقالی برای افزایش پتانسیل درمانی mRNAها استفاده خواهد شد که دستورالعمل های مولکولی را از DNA به سلول های بدن منتقل می کنند و آن ها را برای ساخت پروتئین های خاص و مبارزه با بیماری ها هدایت می کنند. در این مطالعه دکتر استفان و همکارانش از این نانوذره ها با سه هدف استفاده کردند:

این نانوذره ها یک ابزار ویرایش ژنی را به سلول های Tسیستم ایمنی منتقل کردند که گیرنده های طبیعی سلول های T‌را از بین برده و سپس ژن کد کننده گیرنده آنتی ژن کایمریک یا CAR را به آن ها اضافه کرد تا کارایی آن ها برای مبارزه با سرطان افزایش یابد.

این نانوذره ها را به سلول های بنیادی خون ساز منتقل کردند. این نانوذره ها با یک mRNA بارگیری شده بودند که سلول ها را قادر به تکثیر می کرد و موجب جایگزین شدن سلول های سرطانی خونی با سلول های سالم می شد.

در واقع استفاده از این نانوذره ها به عنوان یک ناقل موجب می شود که نیمه عمر mRNA افزایش یابد و در نتیجه از تجزیه آن ها جلوگیری به عمل می آید. این نانوذره ها درون پوششی با بار منفی قرار داشتند که موجب می شود به لیگاند هدف متصل شود و به طور  اختصاصی به سلول مورد نظر متصل شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه