تاریخ انتشار: شنبه 25 شهریور 1396
جلوگیری از ناشنوایی کودکان بعد از شیمی درمانی

  جلوگیری از ناشنوایی کودکان بعد از شیمی درمانی

محققین به تازگی اعلام کرده اند که توانسته اند با روشی جدید به جلوگیری از ناشنوایی ناشی از استفاده از داروهای شیمی درمانی کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین براین ادعا هستند که تکنیکی جدید برای انتقال استروئیدها به گوش داخلی می تواند مانع تا 50 درصد از کاهش شنوایی در موش های تیمار شده با داروی شیمی درمانی سیس پلاتین جلوگیری کند.

سیس پلاتین معمولا برای درمان سرطان های بچگی استفاده می شود اما می تواند منجر به ناشنوایی شدید یا دائمی در 9 مورد از ده کودکی شود که مورد تیمار با این دارو قرار گرفته اند. از دست دادن شنوایی می تواند ظرف چند ساعت تا چند روز بعد از اولین دوره درمانی با سیس پلاتین اتفاق بیافتد و یا این که در دوره های بعدی استفاده از این داروها رخ دهد.

استروئیدها می توانند ناشنوایی ناشی از سیس پلاتین را کاهش دهند اما آن ها ممکن است تاثیر توانایی سیس پلاتین برای کشتن سلول های سرطانی را نیز کاهش دهند. این بدین معنی است که آن ها نیازمند این هستند که به طور مستقیم به بخش حلزونی منتقل شوند تا موثر واقع شوند و با عوارض جانبی نیز همراه نباشند.

رویکرد فعلی شامل تزریق مایع استروئیدی از طریق پرده گوش به گوش میانی است  تا از آن جا به حلزون انتشار یابند. با این حال، این روش زیاد موثر نیست و مقدار زیادی از استروئید به محض ایستادن بیمار بعد از تزریق، از طریق شیپور استاش پرت می شود و در نتیجه غلظت و مقدار کافی از آن به حلزون نمی رسد.

اما در رویکردی جدید محققین از میدان مغناطیسی برای فرستادن دارو به حلزون استفاده کرده اند و به این منظور دارو را درون پوششی از نانوذره های آهنی قرار دادند. این رویکرد به طور قابل ملاحظه ای از رویکرد معمول که به صورت تزریق درون صماخی است، بهتر است. این تکنیک می تواند برای انتقال هر دارویی به گوش استفاده شود. این خبری خوب برای محققین و پزشکانی است که قصد دارند که از کودکان در برابر آسیب رسانی سیس پلاتین به سلول های مویی حسی گوش در بخش حلزونی مراقبت کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه