تاریخ انتشار: یکشنبه 11 فروردین 1392
داروی آزمایشی علیه هپاتیت C

  داروی آزمایشی علیه هپاتیت C

طبق تحقیقات جدید دارویی به نام Miravisen می تواند viral load فرد بیمار را تا 500 برابر کاهش دهد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalepress، Miravirsen مولکول هایی را مهار می کند که ویروس هپاتیت C برای ازدیاد به آن ها نیاز دارد. این داروتوانسته است در فاز دوم مطالعاتی میزان ویروس را در بدن بیماران به مقدار قابل توجهی کاهش دهد . مقاومت دارویی به عنوان مشکل شایع در درمان هپاتیت C ، در افراد درمان شده با این دارومشاهده نشده است. در فاز دوم آزمایشات تاثیر این دارو به همراه ایمنی آن مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
هپاتیت C یکی از بیماری های کبدی است و حدود 170 میلیون نفردر سراسر جهان مبتلا به آن هستند وعمدتا از طریق سوزن آلوده مشترک منتقل می شود. این آلودگی می تواند عامل سرطان کبد و برخی مشکلات کبدی شود.
پژوهشگران 36 بیمار را به 4 گروه تقسیم کرده اند. سه  گروه از بیماران به مدت 29 روز میزان 3،5 و 7 میلی گرم از این دارو را به ازای هر کیلوگرم از وزن خود دریافت نموده اند و گروه چهارم نیز گروه کنترل بوده اند. همه بیماران تا 18 هفته مورد بررسی قرار گرفته اند. درانتهای مطالعه مشخص شد که load  viralبیمارانی که دوز بالاتری را دریافت کرده بودند 500برابر کاهش یافته است و در 4 بیمار از 9 بیمار گروه،میزان ویروس کمتر از حد قابل تشخیص بوده است.
ضمنا درمان اثرات سمی قابل توجهی در هیچ یک از بیماران نداشته است. ولی افزایش مختصر سطوح آنزیم های کبدی در افراد تحت درمان مشاهده شده است.
به گفته محققان این دارو در میان بیماران ، نسبت به سایر داروهای جدید که خوراکی هستند از محبوبیت کمتری برخوردار است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 06 فروردین,1393

محمد

از تمام کسانی که در مسیر بهبودی هپاتیت تلاش میکنند سپاس گذارم <br />ودست همه این عزیزان را میبوسم <br />

چهارشنبه, 06 فروردین,1393

محمد

سلام لطفا یه کلوپ برای کسانی که در حال درمان هستنند درست کنید تا بیماران بتوانند مسیر درمان را با هم در میان بگذراند. <br />با سپاس

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه