تاریخ انتشار: یکشنبه 26 شهریور 1396
بقای مناسب بیماران تالاسمی تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT)

  بقای مناسب بیماران تالاسمی تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT)

بیماران مبتلا با تالاسمی تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT) نرخ بقای 30 ساله ای دارند که مشابه با بیمارانی است که با روش های معمولی درمان می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، دکتر جیووانی کائوسی و همکارانش در دانشگاه کالیاری ایتالیا یک مطالعه موردی-کنترلی را در یک مرکز انجام داده اند که شامل 258 بیماری بوده است که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز خویشاوند یا غیر خویشاوند(97 بالغ) و 258 بیماری بوده است که از نظر سنی و جنسی با درمان های معمولی درمان شده اند.

این محققین دریافتند که در بیماران پیوند شده، میزان بقای کلی 30 ساله (OS) حدود82.6±2.7  درصد بود و بقای بدون تالاسمی(TFS) نیز77.8±2.9  درصد بود، در حالی که در بیمارانی که مورد درمان معمولی قرار گرفته بودند میزان بقای کلی 85.3±2.7 درصد بود(P = NS). میزان وقوع بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن درجه دو تا چهار، به ترتیب 23.6 درصد و 12.9 درصد بود.  احتمال رد پیوند 6.9 درصد بود. مرگ و میز ناشی از پیوند 13.8 درصد بود که مشابه با 12.2 درصد وقوع مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در بیماران CT بود. در مجموع نتایج این مطالعه نشان داد که میزان بقای 30 سله در بیماران ex-thalassemia بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز مشابه با آن چیزی است که از بیماران تالاسمی درمان شده با پیوندهای معمولی انتظار داریم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه