تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1396
یک کاتتر قلبی جدید نور و اولتراسوند را برای اندازه گیری پلاک ها ترکیب می کند

  یک کاتتر قلبی جدید نور و اولتراسوند را برای اندازه گیری پلاک ها ترکیب می کند

برای مبارزه بهتر علیه بیماری های قلبی، متخصصین قلب باید راه های بهتری را برای شناسایی ترکیب پلاک هایی که منجر به حملات قلبی می شوند بیابند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آنژیوگرافی به پزشکان اجازه می دهد که عروق خونی را با استفاده از یک عامل کنتراستی که قبل از X-ray برای آن ها استفاده می شوند، برای نواحی مسدود شده شان بررسی کنند. اما از آن جایی که پلاک ها همیشه منجر به انسداد عروقی نمی شود، آنژیوگرافی از این پلاک ها غافل می ماند. اولتراسوند درون عروقی می تواند به ساختار این پلاک ها نفوذ کند و عمق آن ها را شناسایی کند اما قادر به شناسایی جزئیات دقیق آن ها نیست.

دکتر لورا مارکو در UC Davis، اولتراسوند درون عروقی را با تصویربرداری تمام وقت فلورسنس(FLIm) را در یک پروب کاتتر ساده ترکیب کرده اند و می تواند شریان های کوچک قلب های زنده را تصویربرداری کند. این کاتتر جدید می تواند به طور همزمان اطلاعات ساختاری و بیوشیمیایی را در مورد پلاک های شریانی فراهم آورد و به طور قابل اتکایی حملات قلبی را پیش بینی کند. یک فیبر اپتیک در کاتتر، پالس های لیزری کوتاهی را به بافت های پیرامونی می فرستد که به صورت فلش های کوچک نوری باز می گردند. انواع مختلف بافت ها(کلاژن، پروتئین ها و لیپیدها) مقادیر مختلفی ار فلورسنس را ساطع می کند. به طور همزمان، پروب اولتراسوند اطلاعات ساختاری را در مورد عروق خونی فراهم می کند. ترکیب کاتتر تصویربرداری FLIm-IVUS، دیدگاه های جامعی را در مورد چگونگی شکل گیری پلاک های آترواسکلروزی فراهم می کند و به تشخیص کمک کرده و راهی را برای اندازه گیری میزان چروکیده شدن در پاسخ به درمان فراهم می آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه