تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 آبان 1396
مغز خیلی سریع تر از آن چه تصور می شود، هدایت فعالیت های بدنی را در دست می گیرد

  مغز خیلی سریع تر از آن چه تصور می شود، هدایت فعالیت های بدنی را در دست می گیرد

مغز نقش ضروری و فعال خود را پیش از آن چه تاکنون تصور می شد، آغاز می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه Tufts نشان داده اند که خیلی قبل تر از آن چه حرکات یا رفتار ما شکل بگیرد، مغز جنین قورباغه روی تکوین عضلات و اعصاب آن اثر می گذارد و از جنین در برابر عواملی که منجر به نقص تکوینی اش می شوند، محافظت می کند. به طور قابل توجهی، مغز این عملکردها را زمانی انجام می دهد که خود هنوز در حال تکوین است و در واقع اولین وقایعی اتفاق می افتد که سطح مواجه بدن با مغز است. علاوه بر شناسایی این عملکردهای هدایت کننده ضروری، محققین Tufts برای اولین بار با موفقیت توانستند نواقص ناشی از فقدان مغز را با استفاده از داروهای انسانی مورد تایید و در دسترس برطرف سازند. این یافته ها می تواند درک از شناخت و پلاستیسیتی انسانی را افزایش دهد و منجر به راه های بهتری برای برطرف کردن نقص های تولد شود، آسیب ها را درمان کند و اندام های پیچیده را بازسازی یا زیست مهندسی کند. قورباغه به فراوانی در پژوهش های زیست پزشکی به عنوان یک مدل مورد استفاده قرار می گیرند و به کمک آن ها بسیاری از فرایندهای کلیدی تکوین انسان شناسایی شده است.

در این مطالعه محققین برای ارزیابی نقش مغز در تکوین اولیه، مغز جنین های قورباغه زنوپوس را 27 ساعت بعد از لقاح برداشتند، یعنی مدت زمانی قبل از این که فعالیت های جنینی مستقل شکل بگیرد. این جنین های بی مغز، نواقصی را در سه منطقه مهم نشان دادند. واضح ترین ناهنجاری در عضلات و سیستم عصبی مرکزی بود که در آن ها تراکم کلاژن کاهش یافته و فیبرهای عضلانی کوتاهتر شده بود. همچنین اعصاب محیطی به صورت نابجا و بی نظم در بخش تنه پراکنده شده بودند که نشان می دهد حتی مناطقی بسیار دورتر از خود مغز نیز برای تکوین صحیح به فعالیت و وجود مغز و جنینی زایی صحیح نیازمند هستند. محققین نشان دادند که تیمار این جنین ها با داروی scopolamine که عملکرد عصبی انسان را تنظیم می کند یا تزریق mRNAی کد کننده کانال یونی HCN2 که سیگنال های بیوالکتریکی را در انسان تعدیل می کند، می تواند نقص های ایجاد شده به دلیل فقدان مغز را بهبود ببخشد.

در مجموع داده های این مطالعه نشان می دهد که عملکردهای مغزی خیلی پیش تر از آن چه تصور می شود، شروع به شکل می گیرد می کند و به نوعی مغز با استفاده از کانال های الکتریکی و شیمیایی، عملکردش در آینده را تمرین می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه