تاریخ انتشار: دوشنبه 19 فروردین 1392
20 تا 22 درصد از جامعه ایرانی دچار پرفشاری خون هستند
رییس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور :

  20 تا 22 درصد از جامعه ایرانی دچار پرفشاری خون هستند

رییس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت : 20 تا 22 درصداز جمعیت ایرانی دچار پرفشاری خون هستند و براین اساس تقریبا 14 تا 15 میلیون نفر از ایرانی ها به بیماری پرفشاری خون مبتلا هستند .
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان دکتر ˈمجید حاجی فرجی ˈ به مناسبت هفته سلامت افزود : حدود یک پنجم جامعه ایرانی دچار افزایش فشارخون هستند البته باید گفت این آمار شامل افرادی است که بیماری آنان شناخته و غربالگری شده اند . در حال حاضر افرادی نیز در جامعه وجود دارند که از بیماری افزایش فشار خون خود اطلاع ندارند .
 
حاجی فرجی با اشاره به شعار هفته سلامت ˈ فشار خون را جدی بگیریم ˈ خاطر نشان کرد : با توجه به زندگی ماشینی و سبک غلط زندگی در کشور های در حال توسعه از جمله ایران، بیماری ˈ پرفشاری خون ˈ رواج زیادی پیدا کرده است و از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود زیرا علایم خاصی ندارد.
 
وی یاداور شد : پرفشاری خون منجر به بیماری قلبی و عروقی در افراد می شود .مهمترین عواملی که منجر به فشار خون می شود شامل عادت غذایی نادرست ، مصرف زیاد نمک ، غذاهای فرآوری شده مانند فست فودها ، اسنک ها ، اضافه وزن و چاقی ، مصرف دخانیات و سیگار ، مصرف غذاهای چرب و پر کالری ، استرس ، عدم تحرک و ورزش است .
 
رییس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور خاطر نشان کرد : برخی از مواد غذایی مانند مغزها که نیز در گروه غذایی سالم قرار دارند ولی به دلیل میزان نمک بالا و چربی اشباع می توانند مضر باشند. در صورتی که این مغزها به شکل بو داده و بااضافه کردن نمک مورد استفاده قرار می گیرند می توانند فرد را دچار بیماری پرفشاری خون کنند.
 
به گزارش ایرنا، به گفته وی افرادی که چاق هستند و اضافه وزن دارند نسبت به افراد سالم بیشتر مستعد به پر فشاری خون هستند. 
 
حاجی فرجی توصیه کرد که همه افراد جامعه از مصرف غذاهای پرچرب و پر کالری ، مصرف زیاد نمک و غذاهای فرآوری شده به طور جدی اجتناب کنند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه