تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 فروردین 1392
داروی آریتمی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

  داروی آریتمی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

یکی از داروهایی که به طور گسترده برای درمان آریتمی ها استفاده می شود ممکن است خطر ابتلا به سرطان را به خصوص در مردان و افراد مصرف کننده مقادیر بالای این دارو افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress:  این نتیجه گیری حاصل یک مطالعه گذشته نگر جدید است که درمجله Cancer منتشر شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که ارتباط بالقوه ای بین داروی amiodarone و سرطان وجود دارد.

amiodarone در سال 1985 برای درمان آریتمی یا ضربان قلب نامنظم تایید شده است. از آنجا که این دارو محلول در چربی است و بسیارآرام جذب می شود، پس از تجویز طولانی مدت ، مقادیر زیادی از آن می تواند در بافت های نرم تجمع یابد. با وجودیکه مطالعات قبلی نشان داده اند که  amiodarone ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطانها را افزایش دهد، اما هیچ مطالعه ای در مقیاس بزرگ این مسئله را بررسی نکرده است. دکتر Vincent Yi-Fong Su  از بیمارستان عمومی تایپه درتایوان و همکارانش 6418 فرد مصرف کننده این دارو را طی متوسط ​​2.57 سال مورد مطالعه قرار دادند. در مجموع 280 نفراین افراد به سرطان مبتلا شدند. بیمارانی که مرد بودند و یا آنهایی که دوز بالایی از amiodarone را روزانه مصرف می کردند  در سال اول افزایش خطر ابتلا به سرطان را نشان دادند. کسانی که هر دو فاکتور را داشتند نیز 46 درصد بیشتربا احتمال ابتلا به سرطان نسبت به افراد دیگرروبرو بودند. پس از در نظر گرفتن سن، جنس، و بیماری ، افراد مصرف کننده میزان بالای amiodarone نزدیک به دو برابر افزایش خطر ابتلا به سرطان را نسبت به افراد مصرف کننده مقدار کم دارو نشان دادند. دکتر Su  گفت:" ما پیشنهاد می کنیم که ابتلا به سرطان باید به طور معمول در آزمایشات آینده مصرف کنندگان amiodarone گزارش شود و تحقیقات بیشتری در این خصوص لازم است، "همچنین، در هنگام تجویز amiodarone ، پزشکان باید در ذهن داشته باشند که این دارو ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه