تاریخ انتشار: دوشنبه 09 اردیبهشت 1392
فست فودها خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را افزایش می دهد
یک فوق تخصص جراحی عمومی تاکید کرد:

  فست فودها خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را افزایش می دهد

یک فوق تخصص جراحی عمومی با بیان این که سرطان کلورکتال جز سه سرطان شایع جهان است، گفت: نقش تغذیه در ابتلا به این نوع سرطان بسیار پررنگ است . استفاده از فست فودها و روغن های سرخ کردنی که چندین بار مورد استفاده قرار می گیرد ، خطر ابتلا به این نوع سرطان را افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

 

مرجان آقبلاغی-
 
به گزارش بنیان، «دکتر علیرضا کاظمینی» فوق تخصص جراحی عمومی افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان به این نوع سرطان در دسترس نیست اما میزان شیوعش در زنان و مردان به یک اندازه است و میان سرطان کلورکتال و رژیم غذایی پر چربی ، پر انرژی و کم فیبر، رابطه مستقیم وجود دارد. 
وی با اشاره به این که علائم سرطان کلورکتال غیر اختصاصی است و به همین دلیل اغلب این نوع سرطان را به سختی می توان تشخیص داد،خاطر نشان کرد: تغییر در اجابت مزاج، خونریزی از مقعد و لوله گوارش چه به صورت میکروسکوپی و چه به صورت ماکروسکوپی، کم خونی ها که بسیاری آن را با فقر آهن اشتباه می گیرند و دردهای شکمی می تواند نشانه ای از وجود این نوع از سرطان باشد.
این متخصص جراحی عمومی با تاکید بر این که شیوع این بیماری با افزایش سن رابطه مستقیم دارد ، تصریح کرد: خوردن میوه و سبزی به ویژه سبزیجات برگ سبز، مانند اسفناج، کلم و کاهو برای سلامتی روده ها وجلوگیری از ابتلا به این نوع سرطان بسیار اهمیت دارد . کسانی که با مصرف خام میوه ها و سبزی ها مشکل دارند می توانند به شکل پخته، خشک شده و یا فریز شده از آن ها استفاده کنند. عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در خاتمه گفت: در صورتی که سرطان های روده در مراحل اولیه تشخیص داده شود تا 90 درصد قابل درمان است. 
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه