تاریخ انتشار: دوشنبه 09 اردیبهشت 1392
حدود 10 درصد افراد جامعه مبتلا به آرتروز مفاصل هستند
دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

  حدود 10 درصد افراد جامعه مبتلا به آرتروز مفاصل هستند

دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت :حدود 10 درصد از بزرگسالان جامعه به بیماری آرتروز مفاصل مبتلا هستند که در صورت عدم درمان به موقع منجر به آرتروز پیشرفته خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از انجمن فیزیوتراپی ایران ، دکتر محمد اکبری دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود: بیماری آرتروز مفاصل در صورت عدم تشخیص به موقع، عدم اصلاح حرکات های اندام های بدن ، عدم فشار بیش از حد بر یک عضو می تواند منجر به آرتروز پیشرفته می شود .
وی با بیان اینکه مناسبت ترین راهکار در مرحله اول برای درمان این بیماری تغییر در عادات غلط زندگی است ادامه داد: ضروری است بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری آرتروز مفاصل قراردارند ، با آموزش صحیح ، سعی در بازگرداندن عضو آسیب دیده به شرایط طبیعی و نرمال داشته باشند.
وی اضافه کرد : انجام حرکات ورزشی ، استفاده درست از عضو آسیب دیده ، اصلاح حرکات در مفاصل آسیب دیده، انجام فیزیوتراپی از اقداماتی است که مبتلایان به آرتروز مفاصل مورد توجه قرار دهند تا سلامتی خود را بازیابند.
اکبری در زمینه استفاده از پله برای افراد مختلف گفت : بالا و پایین رفتن از پله برای مفاصل سالم نه تنها ایرادی ندارد بلکه برای تقویت عضلات ، لیگامان ها و در نهایت کاهش فشار وارد به مفاصل نیز مفید است و تنها برای افرادی که دچار التهاب آرتروز مفصل و یا تغییر شکل مفاصل شده اند محدودیت هایی وجود دارد.
وی سن شیوع ابتلا به بیماری آرتروز در بانوان را بالای 55 سال و آقایان را کمتر از 55 سال ذکر کرد و افزود : در بانوان بیشترین درصد آرتروز مفاصل در ناحیه زانو و مهره های گردن و در آقایان در مفاصل ران و مهره های کمری ایجاد میشود.
دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:کلی لازم است کلیه افراد در مشاغل مختلف مانند کارگران ، کارمندان و ورزشکاران و یا حتی کسانی که کارهای ساده در منزل یا اداره انجام می دهند از ایجاد فشارهای زیاد و تکرار شونده بر مفاصل خود اجتناب کرده و هیچ عضو بدن را برای مدت طولانی تحت فشار زیاد و یا بی حرکتی کامل قرار ندهند. 
وی عوارض اسکلتی - عضلانی را از جمله پیامدهای شایع آرتروز دانست و گفت: این موضوع یکی از محورهای مهم بیست و چهارمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران است که از 18 تا 20 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود .
وی گفت : جدیدترین روشهای پیشگیری و درمان این بیماریها در جریان این کنگره مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار خواهد گرفت.
 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه